טבע רכשה זכויות שיווק לתכשיר לטיפול אוראלי בטרשת נפוצה

רכשה את זכויות השיווק וההפצה של Laquinimod בסקנדינביה ובמדינות הבלטיות, בתמורה להעלאת שיעור התמלוגים לחברת אקטיב ביוטק המפתחת בשיתוף טבע את התכשיר ■ צפוי להיכנס לשימוש בשוק כבר בסוף 2011

טבע הודיעה היום (ב') לפני תחילת המסחר בוול סטריט כי רכשה את זכויות השיווק לתכשיר Laquinimod לטיפול אוראלי בטרשת נפוצה בסקנדינביה ובמדינות הבלטיות, כך על פי ההסכם החדש של טבע עם חברת אקטיב ביוטק (סימול: ACTI) שעד כה היו זכויות ההפצה והשיווק במדינות אלו באחריותה הבלעדית. בתמורה תקבל אקטיב ביוטק תמלוגים בשיעור גבוה יותר עבור המכירות באיזורים אלה, בהשוואה לשיעור התמלוגים שנקבע בהסכם הרישוי המקורי, שנחתם בשנת 2004 עבור מכירות בשאר מדינות העולם.

"ל-Laquinimod פרופיל מוצר המשלב באופן הטוב ביותר את נוחות הטיפול עם יעילות ובטיחות, לכן אנו מאמינים כי המוצר יכול להפוך לתכשיר אוראלי מוביל לטיפול בטרשת נפוצה", אמר משה מנור, סגן נשיא טבע למוצרים והוסיף "רכישת הרישיון לאופציה טיפולית חדשה ומבטיחה כפי שעשינו עם Laquinimod - היא דוגמא מצויינת לדרך שבה אנחנו מיישמים את אסטרטגיית שיווק המוצרים הממותגים והרחבת סל המוצרים הייחודיים שלנו".

שני מחקרים קליניים גלובליים בשלב III שנועדו להעריך את היעיליות, הבטיחות והסבילות של Laquinimod השלימו את שלב הגיוס בנובמבר 2008 וביוני 2009 , בהתאמה, ונמצאים כעת בעיצומם.

בפברואר 2009 , זכה Laquinimod לאישור מסלול מהיר (Fast Track) ממינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) - עובדה העשויה להביא את התרופה לשלב הכניסה לשוק כבר בסוף 2011.

ה-Laquinimod הינו תכשיר חדש ,אימונומודולטור (המשפיע על מערכת החיסון), הניתן אוראלית אחת ליום. התכשיר פותח לטיפול במחלת הטרשת הנפוצה בשלב ההתקפי (RRMS). חברת אקטיב ביוטק היא שפיתחה את המוצר והעניקה רישיון שימוש בו לטבע ביוני 2004.

נציין כי החברות מרק ונוברטיס מפתחות גם הן תכשירים לטיפול אוראלי בטרשת נפוצה ומצויות בשלבים מתקדמים יותר מטבע.