פעילים מורידים המלצה לפריגו: "רמת הסיכון עלתה"

למרות הדו"חות הטובים מוריד האנליסט את ההמלצתו ל"תשואת שוק" ומחיר היעד יורד ב-4% ל-48 דולר למניה, 6% מעל מחיר השוק

הדוחות היו טובים, אך בחברת פעילים ניהול תיקי השקעות מורידים את המלצתם למניית פריגו . ההמלצה החדשה היא "תשואת שוק" לעומת המלצה קודמת של "תשואת יתר", ומחיר היעד יורד גם הוא, ב-4% ל-48 דולר למניה, 6% מעל מחיר השוק. חברת התרופות פריגו נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 4.1 מיליארד דולר.

האנליסט אמיר פוסטר כותב בהמלצתו, שהדוחות הרבעוניים שפריגופרסמה בשבוע שעבר היו טובים, והחברה מצליחה לצמוח ולשפר את רווחיותה כמעט בכל פרמטר על רקע מחירי המכירה הטובים ושיפור היעילות התפעולית.

לדברי פוסטר, בתקופת משבר מתגלה במלוא העוצמה היתרון בפעילות המרכזית של פריגו, שהיא מכירת תרופות OTC (תרופות שנמכרות מהמדף ללא מרשם) במותג פרטי. הצרכן קונה תרופה זולה יותר, רווחיות הלקוחות של פריגו - רשתות קמעונאיות ורשתות פארמה - עולה, ונוצר מצב של Win-Win ממנו פריגו מרוויחה.

אם הכול טוב ויפה, למה ההמלצה יורדת? פוסטר מציין שמנהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, מגביר את רמת הפיקוח על חברות הפארמה, מה שמעלה את כמויות ה-Recall - הורדה של תרופות מהמדפים בשל בעיות איכות. לדברי פוסטר, פריגו משקיעה מאמצים ומשאבים רבים בבקרת איכות, וניצלה היטב נפילות של מתחרים כתוצאה מבעיות איכות, שהאחרונה בהן הייתה אצל Johnson & Johnson.

פוסטר סבור שהגברת הפיקוח מגבירה את רמת הסיכון בסביבה העסקית של פריגו. לאור זאת הוא מעלה את שיעור ההיוון, ומכך הוא גוזר את מחיר היעד החדש.