זיסר מסתער על נדל"ן בארה"ב: יקנה נכסים במיליארד דולר

אלביט הדמיה וחברת איסטגייט ישקיעו 100 מיליון דולר כל אחת ויפעלו לגייס 200 מיליון דולר נוספים ממשקיעים ישראלים וזרים ■ המטרה: לקנות נכסים במיליארד דולר ולמכור אותם בשנים הקרובות

מוטי זיסר, בעל השליטה בחברת אלביט הדמיה , צולל לשוק הנדל"ן האמריקני. אלביט הדמיה הודיעה היום (ג') כי תשקיע 200 מיליון דולר יחד עם שותף אמריקני (בחלקים שווים) על מנת לבצע השקעות נדל"ן בארה"ב, כ-4 שנים לאחר התנפצות הבועה שם שהציתה את המשבר הכלכלי החריף ביותר מאז שנות ה-30 של המאה הקודמת.

אלביט-פלאזה ארה"ב, חברה שהוקמה על ידי אלביט הדמיה והחברה הבת שלה פלאזה סנטרס, חוברת לאיסטגייט פרופרטי (Eastgate Property) השייכת לקרן השקעות הנדל"ן הבינלאומית NCH. איסטגייט ואלביט ישקיעו 100 מיליון דולר כל אחת בקרן, כאשר מלאכת ניהול הנכסים הופקדה בידי איסטגייט בשל היכרותה את שוק הנדל"ן בארה"ב.

"התחייבות ההשקעה בסך של 100 מיליון דולר שנתנה איסטגייט, אשר הינה בעלת הבנה עמוקה בתחום הנדל"ן ובעלת רקורד מרשים, מביעה את אמונה ביכולותיה של אלביט-פלאזה ארה"ב לייצר ערך עודף למשקיעים באמצעות השקעה בתחום הנדל"ן המניב בארה"ב", אמר זיסר. "אנו צופים כי בזמן הקרוב נצליח לקבל התחייבויות השקעה נוספות ממשקיעים ישראלים ובינלאומיים אשר חלקם כבר הביעו את רצונם להצטרף להשקעה בקרן".

אלביט ואיסטגייט מתכוונות לצרף גם משקיעים זרים לצורך ביצוע ההשקעות ולגייס באמצעותם הון להשקעה. מטרתן היא להתמקד בנדל"ן המסחרי המניב ולתור אחר השקעות פוטנציאליות בשנתיים הקרובות, הן באמצעות רכישת הנכסים באופן ישיר והן על ידי כניסה למיזמים משותפים עם בעלי מרכזים מסחריים. היעד הוא לממש את הנכסים בשנים הקרובות ולסגור את קרן ההשקעות האמורה תוך 5-7 שנים ממועד סגירת סבב הגיוס של הקרן.

כאמור, חלק ניכר מההשקעות אמור להגיע מגיוס הון. אלביט שואפת לגייס 200 מיליון דולר נוספים ולהביא את סך המזומנים הפנויים להשקעה של הקרן ל-400 מיליון דולר, מה שיאפשר לרכוש נכסים בהיקף של עד מיליארד דולר (באמצעות מינוף).