דיווח באל מנאר: המו"מ לשחרור גלעד שליט יתחדש

אחרי שבועות ארוכים של קיפאון המתווך הגרמני צפוי לחזור לאזור ■ המו"מ צפוי להתחדש עם הגעתו לארץ ב-23 בפברואר ■ כבר 1,325 ימים שגלעד שליט נמצא בשבי חמאס מבלי שזכה לביקור הצלב האדום

אחרי קיפאון ממושך במשא ומתן לשחרור החייל החטוף גלעד שליט, סנונית ראשונה לחידוש הקשר בין ישראל לחמאס: העיתון המזרח-ירושלמי אל-מנאר דיווח היום (ג') שהמתווך הגרמני בעסקת שליט יחזור לארץ ב-23 בפברואר.

על פי הדיווח בעיתון, המשא ומתן על העסקה יתחדש במועד זה. עם או בלי קשר לדיווח באל מנאר, המאבק למען שחרור החייל החטוף חזר הבוקר לכותרות אחרי שבועות ארוכים של שתיקה: פעילים למען גלעד שליט עיכבו הבוקר משפחות של אסירים פלסטינים בפתח כלא הדרים בשרון - בניסיון לקדם עסקה לשחרור החייל החטוף.

הפעילים מחו גם על כך שהאסירים הפלסטיניים נהנים מתנאים כמו טלוויזיה בערבית, עיתונים וביקורים בעוד ששליט נמצא בשבי כבר 1,325 ימים - ללא ביקור. בשעה שמשפחות האסירים הגיעו לביקור בכלא, קיבלו את פניהם פעילים למען גלעד שליט, שניסו למנוע מהאוטובוסים להיכנס לכתלי הכלא.

בפעם האחרונה שארגון החמאס התייחס למשא המתן, נאמר שהתהליך נמצא בקיפאון מוחלט. אחד מראשי חמאס מחמוד א-זהאר אמר בשבוע שעבר כי המשא ומתן לשיחרורו של החייל החטוף גלעד שליט נפסק. בראיון לרשת הטלוויזיה הבריטית ה-BBC אמר א-זהאר כי "אחרי התערבות של נתניהו בעצמו, היה עיכוב גדול במגעים, לכן הכול כעת עצר. אין תיווך מצרי ולא שום תיווך אחר", אמר בכיר חמאס שחזר והדגיש את טענתו, "לחלוטין אין משא ומתן".