גרמניה: זכויות השידור של יורו 2012 נמכרו ב-165 מיליון דולר

אופ"א ממשיכה להאיץ את מכירת זכויות השידור של יורו 2012: שני ערוצי הטלוויזיה הציבוריים בגרמניה, ARD ו-ZDF, רכשו מארגון הכדורגל האירופי את הזכויות בסכום הנמוך ב-20% ממה שהקציבו

שני ערוצי הטלוויזיה הציבוריים בגרמניה, ARD ו-ZDF, רכשו מאופ"א את זכויות השידור של יורו 2012, שייערך בפולין ואוקראינה. על-פי פרסומים בגרמניה, שווי העסקה יגיע ל-165 מיליון דולר, שהם כ-20% פחות ממה שהקציבו הערוצים עבור רכישת הזכויות.

אופ"א האיצה הילוך בחודשים האחרונים בכל הקשור למכירת זכויות השידור של יורו 2012. לאחרונה מכר ארגון הכדורגל האירופי את זכויות השידור של היורו בברזיל (עבור 2 מיליון דולר) וושבדיה (14.5 מיליון). גם המדינות המארחות כבר השלימו את רכישת הזכויות - פולין עבור 25 מיליון דולר ואוקראינה עבור 22 מיליון דולר.

36 מדינות קטנות באירופה יקבלו את זכויות השידור דרך ה-EBU (ארגון השידור האירופי) עבור 300 מיליון דולר. חמשת השווקים הגדולים באירופה - ספרד, בריטניה, צרפת, איטליה, וכאמור גרמניה, ירכשו את הזכויות אף הן בצורה נפרדת. זכויות השידור בישראל טרם נמכרו, כמו גם בצ'כיה, פורטוגל, הונגריה ומספר מדינות נוספות שלא נכללות בהסכם של אופ"א עם ה-EBU.