מ-2003: טויוטה סגרה לפחות 4 חקירות בסיוע רגולטרים לשעבר

שני עובדים לענייני רגולציה במשרדי טויוטה סייעו לשכנע את מנהל הבטיחות בדרכים האמריקני לסגור חקירות בנוגע לתקלות בדגמי קאמרי וסולרה ■ השניים הצטרפו לטויוטה ב-1994 וב-2003 מיד לאחר עבודתם ב-NHTSA

פרשת יצרנית כלי הרכב, טויוטה , ממשיכה לעורר הדים: סוכנות בלומברג חושפת היום (שבת) כי החברה הצליחה לסגור לפחות ארבע חקירות של תופעת ההאצה הפתאומית במנהל הבטיחות בדרכים האמריקני (NHTSA), לאחר ששכרה את שירותיהם של רגולטורים לשעבר במנהל אשר סייעו לה להימנע מהחזרת מכוניותיה לתיקון, ומחשיפת התקלות.

מסמכים רשמיים מראים כי כריסטופר טינטו, סגן נשיא לענייני רגולציה במשרדי טויוטה וכריסטופר סנטוצ'י, אשר עובד תחת טינטו, סייעו לשכנע את מנהל הבטיחות בדרכים האמריקני לסגור חקירות שנערכו ב-2002-2003 בנוגע לתקלות במכוניות מדגמי קאמרי וסולרה. השניים הצטרפו לטויוטה ב-1994 וב-2003 מיד לאחר עבודתם ב-NHTSA.

בין 2003 ל-2010 פתח ה-NHTSA שמונה חקירות בנוגע להאצה בלתי מתוכננת במכוניות טויוטה, כך עולה מבדיקה של Safety Research & Strategies Inc. שלוש מתוך החקירות האלה הסתיימו בקריאה לתיקונן של מכוניות בשל תקלה בשטיחוני הרצפה. חמש האחרות נסגרו, לאחר שה-NHTSA לא מצא ראיות מספקות לתקלה. בארבע מתוך חמש החקירות שנסגרו, היו אלה טינטו וסנטוצ'י שייצגו את טויוטה מול ה-NHTSA.

מצדו, סנטוצ'י טען כי החברה דנה עם ה-NHTSA בהגבלת החקירות של תלונות על האצה בלתי מתוכננת רק למקרים שארכו יותר משנייה.

"מתנהלות כיום ב-NHTSA שלוש חקירות הקשורות לטויוטה והוא עוקב אחר שני ריקולים במכוניותיה של טויוטה", אמרה דוברת משרד התחבורה האמריקאי, אוליביה אלייר, אמרה בתגובה לידיעה. "העבר של NHTSA מוכיח כי בטיחות היא העדיפות היחידה שלו", הדגישה.

דוברת טויוטה, מרתה ווס, אמרה בתגובה: "כל מה שטינטו וסנטוצ'י עשו היה מתוך שקיפות מלאה ופתיחות עם הרגולטורים ומומחי הבטיחות. העדיפות העליונה שלהם הייתה הבטיחות של בעליהם של כל אחד ואחד מכלי הרכב שלנו".

יצוין כי דוברי ג'נרל מוטורס (GM), פורד, קרייזלר והונדה אמרו לבלומברג כי הן אינן מעסיקות אנשי NHTSA לשעבר לטיפול בתקלות מול המנהל.