דייויד סטרן: קבוצות ה-NBA יפסידו השנה כ-400 מיליון דולר

הקומישינר של הליגה חשף את הדברים בפגישה עם ארגון השחקנים ■ זאת אחרי שבכל אחת מארבע העונות האחרונות הפסידו הקבוצות 200 מיליון דולר ■ הליגה תפתח נציגויות בהודו ובמזרח-התיכון

ב-NBA ייכנסו הלילה לספר השיאים, כשיירשמו את כמות הקהל הגדולה בהיסטוריה במשחק כדורסל - מעל 90 אלף איש יגיעו ל"דאלאס קאובויז סטאדיום" למשחק האולסטאר בין נבחרת המזרח למערב. אבל דווקא האירוע הנוצץ והחגיגי היווה במה לאחת הבשורות הפחות נעימות לגבי מצב הקבוצות בליגה.

הקומישינר דייויד סטרן אמר אתמול (שבת) בפגישה עם ארגון השחקנים, כי "בעקבות המשבר הפיננסי, ההפסדים הכוללים של הקבוצות בליגה יגיעו העונה ל-400 מיליון דולר". הפסדים אלו יצטרפו ל-200 מיליון דולר שהפסידו הקבוצות בכל אחת מארבע העונות הקודמות.

בארגון השחקנים מפקפקים בנכונות הנתונים, והטענה היא שסטרן מדבר על החובות של הקבוצות כדי להשתמש בנתונים כאמצעי לחץ במו"מ על חידוש החוזה הקיבוצי בין בעלי הקבוצות לארגון השחקנים. בעלי הקבוצות מעוניינים להוריד משמעותית את הנתח של שחקנים מההכנסות, שעומד בחוזה הנוכחי על 57%. הבעלים טוענים כי לא ייתכן ששכרם של השחקנים ימשיך לעלות בעוד שהבעלים מדווחים על הפסדים.

"הראנו לשחקנים את הנתונים ואת העובדות, ועם רמת ההכנסות שלנו כעת - הנתח של השחקנים הוא גדול מדי", אמר סטרן. "אי אפשר להתחמק מזה, ואני חושב שגם השחקנים לא יכולים להתחמק מזה".

בעונה שעברה סיימו 12 מתוך 30 הקבוצות את העונה בהפסד תפעולי, ועל-פי הערכות העונה צפויות יותר מ-20 קבוצות לסיים עם הפסד.

סטרן גם התייחס ספציפית לשינויי הבעלות בשארלוט בובקאטס, ואמר כי הוא מצפה שהקבוצה תעבור ידיים תוך 60 יום. כרגע נמצאת הקבוצה בבעלות של בוב ג'ונסון, שרכש אותה ב-2004. מי שצפוי לקחת את השליטה הוא מייקל ג'ורדן. סטרן גם עידכן את העיתונאים כי ה-NBA תפתח נציגות באפריקה, ומתכננת לפתוח נציגויות בהודו ובמזרח התיכון.