גוגל מודה בטעות: משנה את הגדרות הפרטיות ב-Google Buzz

זאת עקב ביקורת ציבורית לפיה השירות פוגע בפרטיות המשתמשים ■ מהיום תציע גוגל למשתמש באזז רשימת חברים שהיא סבורה שיהיה מעוניין לעקוב אחריה, אך האפשרות להפוך רשימה זו לאקטיבית תישאר בידי המשתמש

ענקית האינטרנט גוגל מודה בטעויות שלה. החברה משנה את כללי הפרטיות של השירות החדש שהשיקה בשבוע שעבר - Google Buzz, בעקבות ביקורת ציבורית חריפה המתבססת על הטענה כי השירות פוגע בפרטיות של המשתמשים.

נזכיר כי השירות, המוסיף שכבה חברתית לשירות הדואר האלקטרוני Gmail במטרה לאפשר למשתמשים לתקשר ולשתף מידע עם משתמשים אחרים, התבסס על הוספה אוטומטית של חברים ראשונים, איתם המשתמש הרבה להתכתב במייל או לצ'וטט.

רשימת החברים האוטומטית הזו הפכה גם באופן אוטומטי לרשימה ציבורית, כך שכל המשתמשים היו חשופים לרשימת הקשרים הקרובה של משתמשים אחרים.

"שמענו את הפידבקים שלכם בבירור, ומאז שהשקנו את Google Buzz לפני 4 ימים, אנחנו עובדים סביב השעון במטרה לטפל בחששות שאתם העליתם", כתב טוד ג'קסון, מנהל מוצר ב-Gmail וב-Google Buzz, בבלוג החברה. "היום, רצינו שתדעו על מספר שינויים שנוציא לפועל בימים הקרובים, ואשר מבוססים על הפידבקים שקיבלנו".

כך, מהיום (א') תציע גוגל למשתמשי באזז רשימת חברים שהיא סבורה כי הוא יהיה מעוניין לעקוב אחריה, אולם האפשרות להפוך רשימה זו לאקטיבית תישאר בידי המשתמש בלבד. גם האפשרות לצרף את חשבון הפיקאסה והגוגל רידר לשירות הבאזז תישאר בידי המשתמש בלבד, והחשבונות הללו לא יצורפו באופן אוטומטי.

השאלה המעניינת שנותרת בעינה היא כיצד בגוגל, ענקית האינטרנט שסובלת גם כך מדימוי ציבורי קלוקל בכל הנוגע לרמת הפרטיות של המידע שהיא אוספת עלינו ברשת, משיקים מראש מוצר שכללי הפרטיות שלו כה בעייתיים וכה ברורים לעין.