שינויים ברשימת הקטגוריות בטקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה

לאחר מחלוקות בין היוצרים לאקדמיה הוחלט לפצל מספר קטגוריות ולהעניק פרסים נוספים ■ הדרמות היומיות יופרדו מהדרמות האחרות, וכן יופרדו הריאליטי והדוקו-ריאליטי - שיכונה מעתה "בידור-תיעודי"

האם רשימת הקטגוריות הקיימת בטקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה רלוונטית לעידן החדש? במהלך השבועות האחרונים מנהלים חברי הנהלת האקדמיה, נציגי הגופים המשדרים ונציגי היוצרים סדרת פגישות אינטנסיבית לקראת הטקס, שיתקיים בעוד מספר חודשים. בפגישות הללו הושגה הסכמה על נושא עקרוני הנוגע לנושא חלוקת הקטגוריות.

רשימת המועמדים לטקס חולקה עד כה בין 18 קטגוריות שונות. אחת הבעיות שעלו לדיון בפגישות מופיעה בקטגוריית "הסדרה הטובה ביותר". מאחר שהטלנובלות הישראליות החלו לפרוח בשלב מאוחר יחסים לז'אנרים מתוסרטים אחרים, הן שולבו בקטגוריה אחת עם דרמות עלית. באופן תיאורטי נוצר מצב ש"פרשת השבוע", למשל, ו"השיר שלנו" מתמודדות באותה קטגוריה.

השעטנז הזה לא יוצר חסד עם אף אחד מהצדדים. יוצרי הסוגה העלית חשים כי עבודתם "מושפלת" מעצם ההשוואה לדרמות בז'אנר התחתון, ויוצרי הטלנובלות טוענים כי מעמידים אותם בתחרות בלתי הוגנת שתוצאתה ידועה מראש.

בנוסף, ישנה בעייתיות בקטגוריה המוגדרת כ"תוכניות ריאליטי ודוקו-ריאליטי", שמאגדת בתוכה קשת רחבה של תכניות, "האח הגדול" ו"משפחה חורגת", לדוגמה.

בעקבות כך הוחלט בישיבת האקדמיה האחרונה, שהתקיימה בשבוע שעבר, להוביל שינוי שבמסגרתו תוגדל מכסת הקטגוריות. על-פי ההחלטה יופרדו הדרמות היומיות מהדרמות האחרות, וכן יופרדו הריאליטי והדוקו-ריאליטי - שיכונה מעתה "בידור-תיעודי".

מארק רוזנבאום, יו"ר האקדמיה לקולנוע וטלוויזיה, מסר בתגובה: "כל שנה לפני הטקס אנו מנהלים דיונים שמטרתם להתאים את הטקס למציאות השידורים".

מאיה קרבט, נציגת זכיינית ערוץ 2 קשת באקדמיה, מסרה: "אחידות הדעים בין רשתות השידור ליוצרים, שהתאפשרה הודות לגיבוי של ראשי האקדמיה, ראויה לציון".

* הידיעה - מתוך המדור "התעשייה האוורירית" שיפורסם במגזין פירמה" ב-16.2.