סמסונג משיקה מכשיר ראשון עם מערכת ההפעלה החדשה שלה

(עדכון) סמסונג השיקה גם חנות יישומים החדשה למכשיר, המאפשרת למפתחים לבנות אפליקציות ולהציע אותם לציבור ■ דגם Wave הוא הראשון לצאת לשוק והוא מציע חידוש נוסף - מסך AMOLED Super באיכות חדה במיוחד ■ נוקיה בהכרזה שאפתנית על פלטפורמת MeeGO

מלחמת ההכרזות המקדימות את תערוכת הסלולר Mobile World בברצלונה נפתחו אתמול (א') בערב במלחמת ענקים. שתי היצרניות סמסונג וסוני אריקסון החליטו לערוך מסיבות עיתונאים יום לפני הפתיחה הרשמית של התערוכה באותה שעה בדיוק ולהציג את המכשירים הבאים שלהם לשנה הקרובה.

הבשורות של סמסונג הם מערכת הפעלה פתוחה חדשה בשם bada (אוקיינוס בקוראינית) וחנות היישומים החדשה למכשיר, המאפשרת למפתחים לבנות אפליקציות ולהציע אותם לציבור. דגם Wave הוא הראשון לצאת לשוק והוא מציע חידוש נוסף - מסך AMOLED Super באיכות חדה במיוחד, שעד לכתיבת שורות אלו, עדיין לא נראתה, ככל הנראה, בעולם מכשירי הסלולר.

"זוהי תקופת הסמארטפון ואנחנו מחוייבים להביא את הסמארטפון לכל אחד", אמר אתמול ג'יי קיי שינג, נשיא חטיבת הסלולר בסמסונג. "אנחנו נדאג לספק את הסמארטפונים לכל אדם בלי קשר למחיר. איך אנחנו יכולים לעשות את זה? באמצעות חדשנות, הכוללת מסכים מצוינים, מהירויות המעבדים שלנו המגיעים ל- 1 ג'יגה פלוס והאסטרטגיה שלנו שהיא לא להתחרות במפעילות, אלא לעשות איתם עסקים משותפים, שיביאו רווחים לכולנו". בכך רומז שינג, שהמפעילות יוכלות לראות בסמסונג שותפים שלא יגרמו להם צרות, בניגוד לנוקיה שמציעה שירותים שלוקחים הכנסות ממפעילות הסלולר. כמו חנות המוזיקה שלה ולאחרונה גם תוכנת הניווט אותה היא מחלקת בחינם לבעלי דגמים מסוימים של נוקיה.

לדברי שינג חנות האפליקציות של החברה, שהושקה רק בשלוש מדינות, תתרחב לעוד 50 מדינות, כאשר גם בישראל עובדים על התאמה של החנות לקהל המקומי.

Wave שיהיה זמין לכל העולם החל מחודש אפריל וקצת לאחר מכן כנראה גם בישראל, מגיע עם מסך בגודל 3.3 אינץ' ותמיכה בגלישה אלחוטית WiFi בתקן n המהיר יותר מהתקנים הנוכחיים הקיימים בסלולריים בשוק. מערכת ההפעלה במכשיר - bada פועלת באמצעות ממשק ה-TouchWiz המוכר של החברה. גרסה 3.0 של ה-TouchWiz מזכירה במקצת את חוויית הממשק של המכשירים הישנים יותר של החברה, אולם היא כוללת חיבור לרשתות חברתיות באנשי הקשר וגם אפשרות לעדכן את לוח הפגישות מהיומן של הג'ימייל והפייסבוק.

סוני אריקסון - מכשירי אנדרואיד

בניגוד לשנה שעברה, בה סוני אריקסון עמדה מאחור עם מכשירי מגע וטלפונים מבוססי מערכת ההפעלה של גוגל - אנדרואיד, השנה החברה מכריזה על טלפוני מגע מסדרת Xperia. הבשורה של סוני אריקסון לא מחדשת הרבה, מדובר בממשק ייחודי של החברה אותו היא מלבישה על טלפוני האנדרואיד לצורך בידול, כאשר התוצאה אמורה להיות מוצלחת. בעוד שדגם X10 Mini כולל רק מסך מגע, בגודל 2.55 אינץ', דגם X10 Mini Pro כולל גם מקלדת נשלפת וגם מסך באותו גודל. לשני המכשירים יש מעבד במהירות 600 מגה הרץ ומצלמת 5 מגה פיקסל.

חברת סמסונג הציגה גם טלפון סלולרי בשם I8520 Beam הכולל בתוכו מקרן להצגה של תוכן על הקיר. כמו כן, יש כאן גם את מסך ה-Super AMOLED בגודל 3.7 אינץ' ואת כל טכנולוגיות ה-WiFi החדשות.

נוקיה בהכרזה שאפתנית על פלטפורמת MeeGO

נוקיה מדי שנה מורידה בכמות ההכרזות שלה בתערוכת הסלולר. השנה החברה לא הציגה מכשירים חדשים, אלא הכרזה לא ברורה ומאוד שאפתנית על פלטפורמת MeeGO. מדובר בשיתוף פעולה עם חברת אינטל, שככל הנראה יתחרה במערכת ההפעלה של מיקרוסופט למחשבים ניידים, נטבוקים, מחשבי לוח וטלפונים חכמים.

הפרטים על MeeGo נשארו עדיין קצת מטושטשים, אבל כבר עכשיו ידוע שהפלטפורמה הזו תהיה מבוססת לינוקס והיא תתמוך במספר רב של ארכיטקורות חומרה לרוחב הטווח הרחב של מחשבים ניידים זעירים, מחשבים נישאים, מחשב לוח, טלפוני מדיה, מכשירי טלוויזיה בעלי חיבור לאינטרנט ומערכות בידור לרכב. הרעיון שהמפתחים יוכלו לפתח אפליקציות שיתאימו לכל סוגי המכשירים באותו הזמן.

נוקיה הודיעה שהיא לא תזנוח את מערכת ההפעלה הנוכחית שלה לטלפונים חכמים סימביאן והיא תמשיך לרוץ במקביל. כזכור לפני כמעט שנה נוקיה השיקה את מערכת ההפעלה האחרונה שלה MAEMO על דגם ה-N900. נוקיה לא זונחת מערכת ההפעלה הזו, אלא MeeGo היא בעצם מיזוג שלה. נוקיה תציע את המערכת הזו למפתחים כבר בחציון השני של השנה.

למרות שמדובר בשיתוף פעולה עם אינטל, נוקיה לא הסכימה להגיד עם החומרה של אינטל תהיה בעתיד בטלפונים שלה.

כמו כן, נוקיה הודיעה ש-3 מיליון הורדות של תוכנת הניווט החינמית שלה התבצעו בפחות מחודש. שירות מוזיקה יורחב לעוד 11 מדינות, לטענתם הם ספקית שירות המוזיקה הגדולה בעולם בעקבות הרחבת המדינות.

הכותב היה אורח חברת סמסונג בתערוכה.