הפרקליטות מבקשת לדחות את משפט אולמרט ב-3 חודשים

זאת בעקבות יציאתו לחופשה של התובע בתיק, עו"ד אורי קורב ■ טוענת: "היעדרו של קורב בשלב זה מההופעה בתיק יסב למאשימה נזק ביכולתה להציג את עניינה בביהמ"ש"

שלב ההוכחות במשפטו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, יידחה בכ-3 חודשים לפחות - זאת בעקבות הודעתו מאמש (א') של התובע בתיק, עו"ד אורי קורב מפרקליטות מחוז ירושלים, על יציאתו לחופשה בעקבות הסערה שעורר הפרסום אודות התבטאויותיו.

לאחר פגישתו אמש (א') עם פרקליט המדינה משה לדור, שבה הודיע קורב על יציאתו לחופשה, פנתה הבוקר (ב') הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה לדחות את פתיחת שלב ההוכחות במשפטו, שהיה אמור להתחיל בשבוע הבא.

בהודעה, שעליה חתום פרקליט מחוז ירושלים אלי אברבנאל, נמסר כי בקשתו של קורב לצאת לחופשה נענתה על-ידי לדור. בנוסף החליט נציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, לפתוח בחקירה משמעתית בנושא "כדי לברר את הדברים לאשורם".

לדברי אברבנאל, "עו"ד קורב מלווה את התיק מראשיתו. הוא מצוי בפרטי-הפרטים ואמור לקחת חלק משמעותי בהופעה בו בבית המשפט. היעדרו בשלב זה מההופעה בתיק יסב למדינה נזק ביכולתה להציג את עניינה בבית המשפט".

אברבנאל מודע לכך כי בית המשפט המחוזי נערך למתכונת האינטנסיבית של שמיעת התיק, ופינה לשם כך מיומנם של 3 שופטים 3 ימי דיונים מלאים בכל שבוע.

"ביטול מועדי הוכחות רבים, כמבוקש על-ידינו", כותב פרקליט המחוז, "איננו דבר של מה בכך. מובן לנו כי יש בדחייה שכזו כדי לפגוע קשות בסדרי עבודתו של בית המשפט ובהיערכות מיוחדת שננקטה על-ידו לקראת שלב ההוכחות. לא היינו מגישים בקשה כזו אלמלא האילוץ החריג שבו אנו נתונים עתה כתוצאה מההתפתחות הבלתי צפויה".

סניגוריהם של אולמרט ושל שולה זקן הנאשמת עמו בתיק טרם העבירו את עמדתם באשר לבקשת הדחייה.

תיקון הרושם

אמש, כאמור, זומן עו"ד קורב לפגישה עם פרקליט המדינה לדור, שבה השתתפו גם נציב שירות המדינה הולנדר ופרקליט מחוז ירושלים אברבנאל. במהלך הפגישה מסר קורב ללדור הודעה מטעמו, ובה נאמר כי "בעקבות הפרסומים מהימים האחרונים, והגם שמופיעים בהם תכנים מסולפים רבים המכוונים נגדי, אני מבקש בשלב זה לצאת לחופשה קצרה. כבר ביטאתי גם בפנייך וגם בכלי התקשורת צער כן ועמוק על הפגיעה שהסבתי כתוצאה משימוש בסגנון שלא היה לו מקום. בכוונתי למצוא את הדרך להבהיר את הדברים כבר בימים הקרובים ולעשות כמיטב יכולתי כדי לתקן את הרושם הקשה שנתקבל".

הפורום המשפטי למען ארץ ישראל פנה הבוקר ללדור, בדרישה שלא לדחות את מהלך משפטו של אולמרט עקב ההליכים המתקיימים בעניינו של קורב. לדברי מנכ"ל הפורום, נחי אייל, "אף שהדברים שצוטטו בשם קורב בעייתים ואינם מקובלים, מכאן ועד מחול השדים שנעשה סביבו - הדברים רחוקים מזרח ממערב. התבטאויותיו של קורב אינן עילה להדחתו מהפרקליטות או להפסקת עבודתו בתיק אולמרט".

פרטים נוספים

נציבות שירות המדינה, שהופקדה כאמור על חקירת הפרשה, פנתה היום לתלמידיו של עו"ד קורב במכללת "שערי משפט" כדי לקבל פרטים נוספים על הדברים שאמר הפרקליט אודות השופטים בישראל - כך דווח בגלי צה"ל.

בימים הקרובים יזומנו הסטודנטים שנכחו בהרצאתו המדוברת של קורב לבירור בנציבות שירות המדינה.