גרנית הכרמל משתלטת על מתקן ההתפלה בפלמחים: רכשה את חלקה של צנורות המזה"ת

הרכישה תמורת 61.3 מיליון שקל משקפת שווי של 279 מיליון שקל למתקן ההתפלה, הגבוה בכ-16.5% מהשווי בעסקה לרכישת חלקה של אוסיף

חברת ההשקעות גרנית הכרמל, מקבוצת עזריאלי, ממשיכה להגדיל את חלקה במתקן התפלת המים בפלמחים. לאחר שרכשה בדצמבר את חלקה של חברת אוסיף במתקן, היום הודיעה על רכישת חלקה של צינורות המזה"ת תמורת 61.3 מיליון שקל.

מתקן התפלה בפלמחים מסוגל להתפיל כ-30 מיליון מ"ק מים בשנה, וכעת הוא נמצא בתהליכי הרחבה, כך שיוכל להתפיל 45 מיליון מ"ק ויניב הכנסות של מעל 100 מיליון שקל בשנה.

המתקן פעיל מאז ספטמבר 2007, וברשותו זיכיון הפעלה מהמדינה ל-24 השנים הקרובות, בסיומן הוא יישאר בבעלות החברה המחזיקה בו, "דרך הים התפלה" (VIA MARIS).

עד לאחרונה הייתה הבעלות על "דרך הים" בידי קונסורציום המורכב מארבע חברות - GES של גרנית ותה"ל מקבוצת קרדן, שהחזיקו ב-28% מהבעלות כל אחת, וצינורות המזה"ת ואוסיף, שהחזיקו 22% כל אחת.

כאמור, בדצמבר האחרון השלימה גרנית את רכישת חלקה של אוסיף תמורת 52.5 מיליון שקל, בעסקה ששיקפה לחברת ההתפלה שווי של 239 מיליון שקל.

רכישת חלקה של צנורות המזה"ת בעסקה הנוכחית נעשה כבר לפי שווי חברה של 279 מיליון שקל, עלייה של כ-16.5% מאז העסקה עם אוסיף, חודשים ספורים בלבד לאחר שהושלמה.

מימון הרכישה - ממקורות עצמיים

ייתכן שאוסיף ניאותה למכור את חלקה בחברת ההתפלה במחיר נמוך יחסית בשל מצוקת המזומנים אליה נקלעה. מצד שני, העסקה לרכישת חלקה של צנורות הופכת את גרנית לבעלת השליטה במתקן, כך שהמחיר הגבוה יחסית עשוי לשקף תשלום על פרמיית שליטה.

ביצוע הרכישה מותנה בקבלת מספר אישורים, בהם אישור מטעם המדינה, הממונה על ההגבלים העסקיים ובנק הפועלים, המלווה את הפרויקט. לאחר שאלו יתקבלו יתבצע הקלוזינג לעסקה, אותה מתכוונת גרנית לממן ממקורותיה העצמיים.

מנכ"ל קבוצת גרנית הכרמל, יוסי זינגר, אמר היום כי "הרחבת החזקותינו באופן משמעותי לכדי שליטה בחברה, משקפת את יישום האסטרטגיה של גרנית הכרמל להתרחב ולהתבסס כשחקן אסטרטגי בתחום המים, הנמצא בצמיחה, תוך מיצוי ומקסום הפוטנציאל הכלכלי הטמון בכל החזקות הליבה בקבוצה".

פעילותה העיקרית של גרנית הכרמל מרוכזת היום בחברת הדלקים סונול, ומלבד פעילות המים והסביבה, המרוכזת בחברת GES, מחזיקה החברה גם בסופר-גז והיא בעלת השליטה בחברת הצבעים טמבור.