טאואר מזנקת 4.4%: מגדילה את כושר הייצור בעלות של 15 מיליון דולר

המהלך נועד להתמודד עם הביקושים, שעולים לדבריה על כושר הייצור הנוכחי ■ טאואר צפויה להחזיר ההשקעה בתוך שני רבעונים ■ אלוונגר: "המהלך מבוסס על תחזיות חזקות להמשך צמיחה ב-2010 ו-2011"

חברת השבבים טאואר הודיעה היום (ג') כי בכוונתה להגדיל את כושר הייצור של החברה במפעליה בארה"ב ובישראל כדי להתמודד עם הביקושים של הלקוחות למוצריה, שעולים לדבריה על כושר הייצור הנוכחי של החברה.

החברה תרכוש מכונות יצור חדשות בעלות מוערכת של 15 מיליון דולר ותגדיל את כושר הייצור במפעלים בישראל ובארה"ב. עפ"י תחזיות של לקוחות החברה, טאואר צפויה להחזיר את ההשקעה בתוך שני רבעונים. בתגובה המניה קפצה ב-4.5% ונכון לזמן כתיבת שורות אלו היא מטפסת ב-3.6% בבורסה בת"א.

במתקן הייצור פאב 2 של החברה בישראל, טאואר תעלה כושר הייצור בכ-30,000 פרוסות (Wafers) בשנה, ובמתקן הייצור בקליפורניה יורחב כושר הייצור בכ-36,000 פרוסות בשנה. לדברי החברה, רכישת מכונות הייצור תביא לעלייה משמעותית בכושר הייצור בכ-66,000 פרוסות בשנה.

ראסל אלוונגר, מנכ"ל טאואר-ג'אז, אמר כי "התוכניות שלנו להרחבת כושר הייצור מבוססות על תחזיות חזקות מאד שהלקוחות שלנו מספקים לנו להמשך צמיחה בשיעורים משמעותיים ב-2010 ו-2011. הציוד הנוסף יעזור לנו להגדיל משמעותית את הייצור על מנת שיתאים לדרישות השוק והלקוחות ואף להגדיל את המכירות והתחרותיות שלנו".

אפי קולטין, סמנכ"ל תפעול בכיר בטאואר, אמר: "בד בבד עם העלייה בדרישה ורכישת הציוד אנו נצליח להרחיב את כושר הייצור של מתקני הייצור שלנו בצורה אפקטיבית, חסכונית ותוך שמירה והתמקדות בשיפור התוצאות התפעוליות. יחד עם תכניות נוספות להפחתת עלויות חומרים ואחרות, אנו נגיע לפעול על פי מטריצות יעילות וחסכון המתחרות ואף טובות מהחברות הגדולות בתעשייה".