ברקליס מדווח על זינוק של 181% ברווחים ל-11.8 מיליארד דולר

אנליסטים בסקר של בלומברג חזו תוצאה של 10.6 מיליארד דולר ■ בתקופה המקבילה הרוויח הבנק 4.2 מיליארד דולר ■ המנכ"ל, ג'ון וורלי, ונשיא הבנק, רוברט דיאמונד, וויתרו על קבלת בונוסים שנה שנייה ברציפות. המניה זינקה בעד 9.7% עד כה.

מניית ברקליס , הבנק השני הכי גדול בבריטניה, עולה בחדות בלונדון לאחר שהבנק דיווח על זינוק של 181% ברווחי המחצית השנייה של 2009 ל-7.5 מיליארד ליש"ט (11.8 מיליארד דולר), מ-2.66 מיליארד ליש"ט (4.2 מיליארד דולר) בתקופה המקבילה ב-2008.

התוצאות השנתיות היכו את תחזיות האנליסטים בסקר של בלומברג, אשר צפו רווח של של 6.72 מיליארד ליש"ט בלבד (10.6 מיליארד דולר).

העלייה ברווחי בנק ברקליס התאפשרה בין היתר הודות למכירת חטיבת ברקליס גלובל אינבסטורס לבלאקרוק בדצמבר עבור 9.9 מיליארד דולר.

"זו הפעם הראשונה מזה שלוש שנים שמגיעות אלינו חדשות ממש חיובית מבנק בריטי", אמר האנליסט ראלף סילבה המתמחה בחברות של שירותים פיננסיים. "העובדה שהכי מדאיגה אותי היא שחלק נכבד מרווחי ברקליס מבוססים על ההכנסות מחטיבה אחת", הוסיף.

מנכ"ל ברקליס, ג'ון וורלי, ונשיא הבנק, רוברט דיאמונד, וויתרו על קבלת בונוסים שנה שנייה ברציפות. המניה זינקה בעד 9.7% עד כה.