פרשת פנאן: שופטים בינלאומיים יבקשו לשלם כופר מס

ברשות המסים מדברים על "למעלה מ-10 שופטי כדורגל וכדורסל" שהודו בהעלמות מס בגין שיפוט בחו"ל ■ ברשות מעריכים: הרוב המוחלט של השופטים החשודים צפויים להגיש בקשות לסגירת התיקים בתשלום כופר

פרשת "בנק ההשקעות" של מוני פנאן הביאה לחקירתם ולשחרור בערבות בבית משפט של שני שופטי כדורסל בחשד להעלמות מס משיפוט בחו"ל - סמי בכר וירון זריף, אולם מתברר כי כמות השופטים הבינלאומיים שנחקרו והודו בהעלמות מס משיפוט מחו"ל גדולה בהרבה.

ל"גלובס" נודע כי "למעלה מ-10 שופטי כדורסל וכדורגל", שהובאו לחקירה ברשות המסים בגין עבירות דומות, כבר הודו ושוחררו בערבות במשרדי מס הכנסה בתום חקירתם. עוד נודע כי מתוך השופטים שזומנו עד כה לחקירה, כל מי שהגיע למשרדי מס הכנסה הודה בהעלמות מס בגין שיפוט בחו"ל.

ברשות המסים מעריכים כי לאור החקירה, צפויים הרוב המוחלט של השופטים החשודים להגיש בקשות לסגירת התיקים בתשלום כופר, על מנת למנוע כתב אישום והבאה לבית משפט.

במקביל נמשכת במשרד פקיד שומה חקירות תל-אביב חקירתו של ציון נתן, חשב מכבי תל-אביב לשעבר, שעימו מתנהלים מגעים לחתימת הסכם עד מדינה בפרשת פנאן. ל"גלובס" נודע כי הדברים שעולים מחקירתו של נתן מחזקים את ההערכה כי לא יהיה מנוס מזימון לחקירה של יו"ר מכבי תל-אביב, שמעון מזרחי.