חברת קומברס מציגה פיתוח עתידי: שליחת SMS בריח קפה

היישום, Multi Sensual Communications, יאפשר לחלוק ריח של הסביבה או ריח שמזהה את המשתמש ■ כשהלקוח יקרא הודעת SMS שקיבל - הריח המזוהה עם אותו אדם ייצא מהמכשיר

חברת קומברס הציגה היום (ג') בכנס הסלולר בברצלונה מספר שירותים עתידיים אותם היא מפתחת או מנסה למכור למפעילות סלולריות.

בין השירותים ישנו פיתוח מעניין של יישום שיאפשר לקבל ריחות מסוימים כשאנחנו מקבלים הודעת SMS. היישום, Multi Sensual Communications, יאפשר לחלוק ריח של הסביבה או ריח שמזהה את המשתמש.

כשהלקוח יקרא הודעת SMS שקיבל - הריח המזוהה עם אותו אדם ייצא מהמכשיר. אפשרות אחרת: כשהמשתמש יהיה בבית-קפה - ה-SMS שהוא ישלח יספק ריח של קפה.

"מדובר בטכנולוגיה שבעתיד תעבוד באמצעות מולקולות של ריח שיהיו בתוך הטלפונים", אומרת דפנה שטיינמץ, מנהלת תחום החדשנות בקומברס. "כרגע אנחנו מסוגלים להכניס את זה כפיילוט רק למכשיר אחד של נוקיה".

לדברי שטיינמץ, "התעשייה חותרת כיום להעמיק את חוויות המשתמשים הניידים ולהשביע את התיאבון הבלתי נדלה שלהם לאינטרנט. הטכנולוגיות של היום מאפשרות לנו להרחיב את חוויית התקשורת כדי לכלול חושים נוספים".

שירות אחר של החברה, שכבר זמין היום למפעילות הסלולריות, הוא תקשורת עם רשתות חברתיות בטלפונים לא חכמים. "בתוך פייסבוק או טוויטר עושים המון תקשורת של הודעות, ואנחנו נאפשר לשלוח משם הודעות החוצה לטלפון", אומר דרור בין, נשיא תחום המכירות בקומברס.

השירות יאפשר לשלוח גם הודעות SMS מהטלפון לפייסבוק ויציע להתקשר מהטלפון ולהשאיר הודעה קולית מהטלפון בתוך העמוד של האדם בפייסבוק.