איל ברקוביץ': "אני אהיה מאמן נבחרת ישראל; אין לי אגו"

במסיבת עיתונאים אמר שחקן העבר: "5 חודשים אני לא מוציא מילה, נתתי לכולכם לדבר לטוב ולרע" ■ "באנגליה ובישראל איל ברקוביץ' הוא שם יותר גדול מדונאדוני" ■ "אני מרגיש כמו ראש ממשלה - כולם תומכים בי"

"הסחבת בדבר המינוי למאמן נבחרת ישראל לא מעניינת אותי. כל המדינה מתעסקת בזה. אני הצבתי לעצמי מטרה להיות מאמן נבחרת ישראל, ואני אהיה מאמן הנבחרת". כך אמר היום (ד') שחקן העבר איל ברקוביץ' במסיבת עתונאים שכינס במלון הילטון בתל אביב.

כזכור, בחודשים האחרונים ערך ברקוביץ' קמפיין שקט שבו ניסה לשכנע את הציבור ואת ההתאחדות לכדורגל כי הוא האיש הראוי לאמן את נבחרת ישראל, אחרי שאבי לוזון, יו"ר ההתאחדות, החליט כי חוזהו של דרור קשטן לא יוארך.

עם זאת, לוזון הצהיר במספר הזדמנויות בחודשים האחרונים שהוא מעוניין לראות מאמן זר בתפקיד, כאשר מוטל'ה שפיגלר, יו"ר הוועדה לאיתור מאמן, נפגש לאחרונה עם מספר מועמדים זרים. בין השמות שאיתם התנהל מו"מ: רוברטו דונאדוני האיטלקי, פרנק רייקארד ורונאלד קומאן ההולנדים, ופתיח טרים הטורקי.

כנשאל האם העובדה שאין לו ניסיון באימון לא תהיה בעוכריו, אמר ברקוביץ': "יש אנשים בכדורגל שלא מפסיקים ללכלך יום אחרי יום, כאילו באתי מעולם האופנה. אין לי ניסיון, אבל הבאנו את אלוף אירופה - ריצ'ארד נילסן, ולא הצלחנו. נביא צוות שיעבוד איתי - עוזר מאמן הגנה, עוזר מאמן התקפה. בושה שמזכירים את דונאדוני. בושה! בישראל ובאנגליה איל ברקוביץ' זה שם יותר גדול מדונאדוני. לא צריך להביא זר ב-20 מיליון שקל".

"מודה לאופירה"

ברקוביץ' התייחס גם לקמפיין שניהל בחודשים האחרונים, בין היתר באמצעות אתר ONE. "לא עשיתי צחוק מהעניין הזה. לפני חמישה חודשים התקשרו אלי אנשים שאני מעריך - עיתונאי ואיש מההתאחדות, שאמרו לי שכדאי לי לשתוק. חמישה חודשים אני לא מוציא מילה, נתתי לכולכם לדבר לטוב ולרע".

"אני רוצה להודות לאופירה אסייג (עורכת ONE) ובעלה גילי. אבל כולם בעדי בכל הסקרים וכל העיתונים. כולם רוצים אותי מאמן הנבחרת. אדון אלי אוחנה, אני רוצה להיות מאמן הנבחרת! אני מרגיש כמו ראש ממשלה, כולם אומרים לי - אנחנו איתך. הייתי הכוכב של הנבחרת, השחקנים רוצים אותי. איך כותבים עלי שאני בהמה ברברית? בגלל שפעם אחת משכתי לאיציק זוהר בביצים? אנשים אוהבים את האמת - כנראה שאנשים מאמינים בי ורוצים אותי".

"אין לי אגו", אמר ברקוביץ', שסירב לענות לשאלות של כתב ערוץ הספורט מוטי פשכצקי, והוסיף כי בערוץ לא יודעים לפרגן לו: "שאלת ארבע שאלות שליליות, תלמד לפרגן".

"יש לנו בית קל ובית נוח שצריך לעלות ממנו", סיים ברקוביץ' את דבריו.