בן-זאב חוזה: "תוצאות שיא לאורמת שאינן מייצגות הצפוי בעתיד"

הזינוק בהכנסות נובע רובו ככולו ממגזר המוצרים, שמטה את הרווח כלפי מעלה בכ-20 מיליון דולר לפני מס ■ בכלל פיננסים טוענים עוד כי אי-אפשר להתעלם מהאתגרים המתמשכים במגזר החשמל בהתייחסות אל אורמת

לקראת פרסום דו"חות אורמת טכנולוגיות לרבעון הרביעי בשבוע הבא, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים ברוקראז', האנליסט יובל בן זאב, צופה דו"ח חזק לכאורה שיציג תוצאות שיא עם הכנסות של למעלה מ-400 מיליון דולר ורווח נקי של כ-77 מיליון דולר, המבטא זינוק של 55% בהשוואה לתוצאות אשתקד.

עדיין, בן זאב מזהיר כי תוצאות שיא אלו אינן ברות קיימא ומפנה את תשומת הלב לשלוש נקודות עיקריות: הזינוק בהכנסות נובע רובו ככולו ממגזר המוצרים שהכנסותיו צפויות להסתכם בכ-150 מיליון דולר ב-2009 לעומת 93 מיליון דולר ב-2008. "הכנסות אלו אינן ברות קיימא ואינן מייצגות את הצפוי בעתיד", כתב. להערכתו, תרומת מגזר המוצרים לרווח מוטה כלפי מעלה בכ-20 מיליון דולר לפני מס.

בנוסף, החברה רכשה בחזרה חלק מהזכויות בשותפות המס בעסקה שתניב לה רווח חד פעמי של כ-14 מיליון דולר ברבעון הרביעי.

בכלל פיננסים טוענים כי אי אפשר להתעלם מהאתגרים המתמשכים במגזר החשמל בהתייחסות אל אורמת בימים אלו: תחנת הכח צפון ברולי (50MW) שבנייתה הושלמה בסוף 2008 ממשיכה לרכז תשומת לב רבה, כאשר בשבוע שעבר הופעלה התחנה בהיקף של 17MW בלבד עם צפי להפעלה מלאה רק בסוף 2010. המשמעות - פגיעה בתחזית ההכנסות ותזרים המזומנים של 2010, צרכי השקעה נוספים, חריגה מתקציב ההשקעות, עיכוב בקבלת המענקים הממשלתיים (כ-100 מיליון דולר) ופגיעה בשיעורי הרווח של החברה.

עוד אתגרים תפעוליים שאורמת מתמודדת איתם: התקלות בתחנת הכח פונה (30MW), אשר התגלו לאחרונה וצפויים לפגוע בהכנסות וברווחיות של הפרויקט ואי השלמת ההרחבה של התחנה (8MW). בנוסף, בכלל פיננסים מעריכים כי גם תחנת הכח מזרח ברולי (30MW) לא תושלם במועד המקורי.

תחזית ההכנסות לשנת 2009 של החברה עומדת על כ-406 מיליון דולר, 254-258 מיליון דולר במגזר החשמל ועוד 150 מיליון דולר במגזר המוצרים. "אנו חוששים כי תחזית ההכנסות שלנת 2010 תאכזב את המשקיעים", אומר בן זאב. "להערכתנו, החברה תציג תחזית הכנסות של כ-380 מיליון דולר בלבד ל-2010".

"בכלל פיננסים מצפים לדו"ח שייראה חזק לכאורה, אבל אינו בר קיימא. חובת ההוכחה על החברה. מצדנו, אנו מעדיפים את החברה הבת", סיכם בן זאב.