מכרז השוק הסיטונאי: אין הסכמה במו"מ עם יורוקום ושיכון ובינוי; גינדי חוזרת לתמונה

המוכרים מקווים להמשיך את המגעים מול סוהו במקביל למתחרים הסיבה: מבחינה משפטית לא ניתן להמשיך את ההליך לנצח

המשא ומתן הבלעדי למתחם השוק הסיטונאי, שמנהלות בעלות המתחם עם קבוצת סוהו, שבראשות שיכון ובינוי ויורוקום נדל"ן, ייעצר הלילה וייפתח גם לקבוצה השנייה שהתמודדה במכרז, קבוצת גינדי. זאת, לאחר שמוכרי השוק הסיטונאי וקבוצת סוהו לא הגיעו להסכמה, ובכך לא יהיו עוד מחויבים המוכרים לקבוצת סוהו.

מועד המשא ומתן הבלעדי (No Shop), שהתנהל מאז תחילת ינואר עם קבוצת סוהו, יפקע הלילה לאחר שתי ארכות. לאחר שלא הושגו הסכמות על המחיר ועל התנאים בין המוכרים לקבוצת סוהו, ייפתח ההליך גם לקבוצת גינדי, שמורכבת מהאחים משה ויגאל גינדי, גינדי השקעות ורבוע כחול נדל"ן.

מו"מ חופשי

בעלי השוק הסיטונאי הודיעו היום כי "תקופת ה-No Shop לקבוצת סוהו תסתיים הלילה והמוכרים יראו עצמם חופשיים לנהל משא ומתן עם מתמודדים אחרים שהשתתפו בתהליך המכירה".

ל"גלובס" נודע כי המוכרים מקווים להמשיך עדיין את המגעים מול סוהו, בד בבד עם המגעים עם קבוצת גינדי, וכי ההחלטה על הפסקת ה-No Shop באה מהסיבה המשפטית שלא ניתן להמשיך את הליך ה-No Shop לנצח. מנגד, נודע ל"גלובס" כי קבוצת סוהו אינה מעוניינת להמשיך את המשא ומתן עם בעלי השוק הסיטונאי, היות שהמחיר המבוקש גבוה מדי ולא כדאי לאור מורכבות הפרויקט.

במתחם מחזיקים היום חברת תנובה (60%), עיריית תל אביב (25%), עו"ד שרגא בירן (6%) וסוחרים שפעלו במתחם.

כזכור, לקראת פקיעתו המקורית של הליך ה-No Shop בסוף ינואר, פורסם ב"גלובס" כי המוכרים נוטים לדחות את הצעתה של קבוצת סוהו, שנמוכה ממה שהם ציפו. ההצעה שהציעה אז קבוצת סוהו לשלב א' של המתחם, ולאחריה הוארך תהליך ה-No Shop, עמדה על כ-856 מיליון שקל, בתוספת אפסייד של 40% עד 50% על 600 יחידות הדיור.

זאת, לעומת דרישת המוכרים שהיתה למחיר גבוה ככל האפשר, תוך שהם ציינו לקבוצת סוהו כי אם הקבוצה תלך על אפסייד גבוה ותשלומים נוחים, היא תוכל להציע לא פחות מ-865 מיליון שקל, ולמרות זאת הצעתה של סוהו היתה נמוכה יותר.

מהמורות רבות

הליך ה-No Shop התנהל על שלב א' של המתחם, שכולל את שטחי הבנייה של הקניון ומגרש 6, שעליו ניתן לבנות 15 אלף מ"ר משולב של מסחר ומגורים. בכוונת המוכרים למכור את שלב ב', שכולל את ארבעת מגדלי המגורים, בשלב מאוחר יותר, אלא אם קבוצת גינדי תגיש הצעה טובה לרכישת המגדלים בשלב זה.

הצעתה של קבוצת גינדי עומדת על 1.05 מיליארד שקל בעסקת מזומן בתשלומים, לצד מרכיב האפסייד.

הליך מכירת מתחם השוק הסיטונאי נתקל במהמורות רבות. בגלגולו הראשון, בספטמבר 2008, בוטל המכרז בשל מורכבותו של הפרויקט ובשל המשבר הכלכלי שגרם לחברות הנדל"ן הגדולות להתרחק מהפרויקט.

בגלגולו הנוכחי נדחה מועד סגירתו מספר פעמים ולקראת המועד האחרון אף פרשה ממנו הקבוצה שבראשות תדהר ובריטיש ישראל. לאחר שקבוצת סוהו נבחרה למשא ומתן הבלעדי הוארך מועד פקיעתו פעמיים.