לקראת הצעת הרכש: שווי ישיר איי.די.איי עומד על מיליארד שקל

בכוונת ביטוח ישיר למחוק את ישיר איי.די.איי ■ הערכת השווי לבית ההשקעות מיטב נעשתה לצורך עסקת החלפת המניות בקבוצת ביטוח ישיר, נוקבת בשווי של 709-750 מיליון שקל

התקדמות במהלך הצעת הרכש למניות ישיר איי.די.איי באמצעות החלפת מניות החברה במניות חברת האם, ביטוח ישיר , שבשליטת משפחת שנידמן. היום פרסמה הקבוצה הערכת שווי עבור ישיר איי.די.איי, המציבה לה שווי בטווח של 1מיליארד-עד 1.08 מיליארד שקל - פי 2.5 ממחיר השוק.

ישיר איי.די.איי כוללת ארבע פעילויות: חברת הביטוח איי.די.איי; כ-28.6% מבית ההשקעות מיטב; מלוא המניות של מימון ישיר; ו-50% ממניות חברת הנדל"ן המניב אדגר. אלו גם האלמנטים התפעוליים המרכזיים בחברה האם ביטוח ישיר, לאחר שמכרה את פעילויותיה בחו"ל.

השווי המוערך של ישיר איי.די.איי התקבל מהערכות שווי נפרדות שנעשו להחזקות שלה, ולפיהן חברת הביטוח הישיר שבבעלותה שווה 880-950 מיליון שקל, החזקתה במיטב שווה 202-214 מיליון שקל, וההחזקה באדגר שווה כ-302 מיליון שקל. שווייה של מימון ישיר, הפועלת בתחום האשראי הצרכני וטרם הציגה רווחים, נאמד בכ-36.4 מיליון שקל.

הערכת השווי לבית ההשקעות מיטב, לאחר מיזוג גאון בית השקעות וישיר בית השקעות לתוכו, נוקבת בסכום של 709-750 מיליון שקל. השווי הממוצע לבית ההשקעות, העומד על כ-730 מיליון שקל, משקף שיעור של 2.6% ביחס להיקף הנכסים המנוהלים.

את הערכת השווי למיטב עשתה חברת וריאנס ייעוץ כלכלי, הצופה כי בית ההשקעות יציג ב-2010 רווח לפני מס של כ-69 מיליון שקל, וכבר ב-2011 יעלה לרמת רווח לפני מס של 100 מיליון שקל ומעלה.

"עדות לשווי הרב הטמון בקבוצה"

בקרוב צפויה הקבוצה לפרסם הערכת שווי גם לביטוח ישיר, חברת האם, ולאחריה את יחס ההחלפה שהיא מציעה למשקיעים עבור החזקותיהם בה. יחס ההמרה להחלפת המניות שיוצע במסגרת הצעת הרכש, צפוי להתגבש בשבועות הקרובים.

דורון שנידמן, מבעלי השליטה בקבוצת הביטוח והפיננסים, אמר כי "המהלך המתגבש מהווה צעד נוסף במסגרת תוכניתנו לייעול ופישוט מבנה הקבוצה, ולהגדלת שיעור החזקות הציבור במניות ביטוח ישיר. אנו רואים בהערכות השווי החיצוניות ובשווי שנקבע לישיר איי.די.איי, שמרכזת את עיקר פעילות קבוצת צור שמיר היום, עדות נוספת לשווי הרב הטמון בה".

ביטוח ישיר מחזיקה כיום בכ-85% ממניות ישיר איי.די.איי, כאשר ביתרה מחזיקים בנק לאומי (5%) והציבור (כ-9.6%). ישיר איי.די.איי נסחרה הבוקר במחיר ששיקף לה שווי שוק של כ-409 מיליון שקל, בעוד ששווי החברה האם עומד על כ-416 מיליון שקל.

את הערכות השווי לישיר איי.די.איי ואיי.די.איי ביטוח עשו PWC קסלמן פיננסים.