קרן המנוף אוריגו לא מתייאשת - תשפר את ההצעה לאנגל משאבים

מתמודדת מול קבוצת משקיעים בראשות שאול אלוביץ' לרכישת השליטה בחברת הנדל"ן מקבוצת לגנא ■ ההכרעה מי ישלוט בחברה נדחתה מהיום ליום ראשון

קרן המנוף אוריגו, שבראשה עומד רו"ח גבי טרבלסי, הודיעה היום על כוונתה לשפר את ההצעה למחזיקי האג"ח של חברת אנגל משאבים במסגרת הסדר חוב. ההכרעה מי יהיה בעל השליטה החדש בחברת הנדל"ן מקבוצת לגנא נדחתה מהיום ליום ראשון. החוב למחזיקי האג"ח עומד על 260 מיליון שקל.

אנגל משאבים, כמו יתר החברות בקבוצת לגנא, נקלעו למשבר תזרימי קשה בעקבות חשיפתן הגדולה לאירופה. קרן המנוף אוריגו, הציעה עד כה להשקיע סכום דומה באנגל משאבים, אך להשאיר את מחזיקי האג"ח עם סדרה חדשה בהיקף של 180 מיליון שקל - 30 מיליון שקל פחות משל קבוצת EGRE (בשליטת שאול אלוביץ' ויאיר וייל) טאגור קפיטל אקרמן, המתחרה מולה על השליטה באנגל משאבים.

הקבוצה בראשות אלוביץ' מציעה למחזיקי האג"ח להזרים 80 מיליון שקל לחברה תמורת 51% מהמניות. מחזיקי האג"ח יישארו עם סדרת אג"ח חדשה בהיקף של 210 מיליון שקל שייפרעו החל מסוף השנה השלישית ממועד סגירת העסקה ועד סוף השנה העשירית, בשמונה תשלומים שנתיים שוטפים ושווים.

במקביל איש העסקים היהודי-בריטי קונארד מוריס (ממייסדי חברת סודה קלאב) הגיש הצעה לרכישת השליטה בחברה אנגל אירופה, חברה האם של אנגל משאבים. אנגל אירופה חייבת למחזיקי האג"ח שלה 350 מיליון שקל ומוריס מציע לקנות את האג"ח תמורת 60 מיליון שקל. על פי הצעתו, האג"ח שהנפיקה אנגל אירופה יומרו למניות שליטה בחברת הנדל"ן ויוענקו לו.

בנוסף מציע מוריס להעניק לאנגל אירופה הלוואה של 25 מיליון שקל, שתועמד לחברת הבת אנגל משאבים למשך שנה. ההלוואה תשמש ככל הנראה לצורך פירעון התשלום הקרוב של אנגל משאבים למחזיקי האג"ח שלה. הצעתו של מוריס מלווה בערבות בנקאית של 3 מיליון שקל. מוריס מתנגד לשתי ההצעות להסדר חוב באנגל משאבים וטוען שלא ניתן להגיע להסדר לפני שתהיה הכרעה באנגל אירופה.