שחר פאר נעצרה בדובאי

השבוע הקסום של פאר בדובאי הסתיים עם הפסד בחצי הגמר למדורגת 5 בעולם ונוס וויליאמס ■ פאר תיקח הביתה צ'ק של 87,500 דולר ותעלה לסביבות המקום ה-19 בעולם

סיפור הסינדרלה של שחר פאר בטורניר דובאי הסתיים היום (ו') אחרי הפסד בחצי הגמר לוונוס וויליאמס בשתי מערכות 1-6, 4-6. זו היתה הפעם השלישית שפאר נכנעת לטניסאית האמריקנית המדורגת 5 בעולם, מתוך שלושת המפגשים בין השתיים.

מעבר לעובדה שפאר תזכור את דובאי כאחד הטורנירים הגדולים בקריירה שלה, הטורניר הזה ייזכר בעיקר בגלל הנפח התקשורתי שקיבל וסוגיית הביטחון סביב הגעתה לדובאי. פאר נאלצה להתמודד עם תנאים קשים לכל אורך השבוע בשל הבעיות הביטחוניות. היא הופרדה מיתר השחקניות ושהתה בקומה מבודדת במלון, לא הורשתה להשתתף במסיבות העיתונאים ובפעילויות השונות עם הקהל הרחב שבהן נטלו חלק יתר השחקניות, ואף הופרדה ממאמנה פאבלו ג'אקופלי ששהה במלון אחר לכל אורך השבוע. כל משחקיה עד כה נערכו במגרש צדדי מטעמי ביטחון, ומלבד שני משחקי האחרונים רבע הגמר מול נה לי וחצי הגמר היום מול ונוס וויליאמס המארגנים גם מנעו צילום של משחקיה לטלוויזיה.

גם את המשחק היום מול ונוס וויליאמס העבירו המארגנים למגרש מספר 2, כאשר שיבצו בשעה מקבילה למגרש המרכזי את חצי גמר הזוגות.

פאר סיימה את הטורניר עם ארבעה ניצחונות גדולים על שחקניות מהטופ העולמי בסיבוב הראשון היא גברה על ינינה וויקמאייר הבלגית (15 בעולם), בסיבוב השני הדיחה את וירג'יני רזאנו הצרפתייה (24 בעולם), אחר כך רשמה את הניצחון על המדורגת הבכירה ביותר שהשיגה בקריירה כשהדיחה בשמינית הגמר את המדורגת 3 בעולם, קרוליין ווז'נייקי מדנמרק; ואתמול ברבע הגמר המשיכה את המומנטום עם ניצחון על נה לי הסינית המדורגת 10 בעולם.

זו לא פעם ראשונה שוונוס וויליאמס עוצרת את פאר ברגעי השיא שלה: ב-2007 ניצחה ונוס את הישראלית בגמר טורניר ממפיס בארה"ב.

פאר תסיים את השבוע בדובאי עם 87,500 דולר, ובנוסף 395 נקודות דירוג שצפויות לקדם אותה לסביבות המקום ה-19 בעולם, ולמעשה להחזיר אותה לראשונה מאז יוני 2008 לתוך 20 המדורגות הבכירות בעולם.

טורניר דובאי עלה לכותרות בהקשר של פאר בשנה שעברה, כשהמארגנים סירבו לאפשר את כניסתה בשל היותה ישראלית. בעקבות כך הטיל עליהם סבב הנשים העולמי (WTA) קנס חסר תקדים של 300 אלף דולר. שני ספונסרים ששיתפו פעולה עם הטורניר אף החליטו שלא להמשיך ולשתף עמו פעולה בעקבות אי הכנסתה של פאר לדובאי.