טבע תוכל למכור את ה-Evista באירופה; המניה מטפסת 2.8%

נציבות התרופות האירופית אישרה את הגרסה הגנרית של טבע, לאחר שנמנע ממנה מלשווק את התרופה בארה"ב

חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם, טבע , קיבלה אישור למכור את הגרסה הגנרית שלה לתרופת ה-Evista של חברת אלי-לילי. כך מדווחת היום (ו') סוכנות הידיעות בלומברג. מדובר בתרופה לטיפול באוסטיאופורוזיס עם מכירות של כ-800 מיליון דולר בשנה.

נציבות התרופות האירופית אישרה את הגרסה הגנרית של טבע לאחר שבחודש ספטמבר מנע בית המשפט מטבע לשווק את התרופה בארה"ב לפני שהפטנט של אלי-לילי. טבע הודיעה כי תערער על החלטת בית המשפט, בעוד שאלי-לילי טוענת כי הפטנט שלה יפוג רק במארס 2014.

מניית טבע, שהעפילה בתקופה האחרונה לשיא היסטורי ונכשלה בפריצת הרף הפסיכולוגי של ה-60 דולר, מגיבה בחיוב לדיווח. מוקדם יותר השבוע דיווחה טבע על תוצאותיה הכספיות בשנת 2009, מהן עולה כי החברה הרוויחה 3 מיליארד דולר בשנה זו. החברה חזרה גם על תחזיותיה לשנת 2010, הכוללות מכירות של 13 מיליארד דולר.

ההישג לטבע באירופה מגיע בימים שבהם טבע מצויה בשיאו של המכרז לרכישת רציופארם הגרמנית, לפי תג מחיר של 3.4-4 מיליארד דולר (לפי דיווחים בתקשורת הזרה). הדיווחים האחרונים מעידים על כך שטבע מתמודדת בשלב האחרון של המכרז מול אקטוויס האיסלנדית, כך שבמקרה זה לטבע יש סיכויים גבוהים יותר לזכות בשל ה"כיסים העמוקים" שלה שיקלו על מימון הרכישה.