עסקה חדשה לשותפויות "תמר": יספקו גז למפעל בדימונה בחצי מיליארד דולר

(עדכון) - ההסכם החדש נועד לשרת את צרכי הגז של המפעל ושל תחנת הכוח הצפויה לקום בסמוך לו ■ משך ההסכם הינו 17 שנה; ישנה אופציה לרכישת כמות נוספת של גז טבעי לפרויקטים פוטנציאליים

שותפות קידוח "תמר" - ישראמקו , אבנר , דלק קידוחים , דור אלון ונובל אנרג'י - דיווחו הבוקר (א') לבורסה על הסכם חדש למכירת גז טבעי בהיקף של כחצי מיליארד דולר.

לאחר ההסכם האחרון הגדול עם חברת החשמל בהיקף של כ-9.5 מיליארד דולר, ההסכם הנוכחי נחתם עם מפעל סיליקה בדימונה (DSI), לו יספקו השותפויות גז טבעי לצרכי תחנת הכוח שתוקם בסמוך למפעל, וכן לצרכי המפעל עצמו. מדובר בהסכם למכירת 2.8 מיליארד מ"ק למשך 17 שנה, כאשר ישנה אופציה לרכישת כמות נוספת של גז טבעי על ידי המפעל לפרויקטים פוטנציאליים.

כבר לאחר החוזה האחרון של השותפויות עם חברת החשמל הוערך ב"גלובס", כי הלקוחות הבאים יהיו מפעלים בינוניים בישראל ואף חברות מקבוצת החברה לישראל של משפחת עופר, כדוגמת בז"ן. ההערכות בשוק הן כי הגז הטבעי בקידוח "תמר" ישמש גם לייצוא לחו"ל, ככל הנראה למדינות דרום אירופה כדוגמת קפריסין, אך סוגיית הייצוא תעלה בשלב מאוחר יותר לאחר חתימת ההסכמים עם המפעלים בישראל וסגירת המימון לפיתוח האתר.