כאן מעבירים עונה בכיף

נמני עושה עבודה טובה במכבי. במקביל הוא מנמיך ציפיות באמצעות שילוב צעירים ■ ההנהלה במכבי לא מייצרת לחץ, כי במילא אין מה לעשות מול חיפה ■ אבל קבוצת כדורגל זאת לא קדרה שמתבשלת בפויקה. צריך לאכול מתישהו

הנהלת מכבי ת"א צדקה כשלא הביאה רכש בפגרה בינואר. הנטייה הרווחת היא להניח שרכש בפגרה תמיד יעשה את העבודה. הנטייה הזו לרוב מעידה על היסטריה ופחות על מחשבה מעמיקה. כשקבוצה רצה נכון וממצה מעצמה פוטנציאל במידה גבוהה, רכש עלול יותר להזיק מלהועיל. במכבי ידעו שמאור בוזגלו חוזר אחרי הפגרה מפציעה. בוזגלו בינוני עדיף על כל רכש. באמצעות שימוש נכון בבוזגלו על הספסל, מפיקים יותר משבחון וישראלביץ' בהרכב. למכבי אמור להיות אינטרס לשקם ככה את בוזגלו. האינטרס של מכבי אמור להכתיב תוכנית עבודה למאמן שלה. ההנהלה במכבי בעצם אמרה למאמן שלה: תעזוב רכש, תתרכז בבוזגלו.

ההנהלה הסתכלה על יבוריאן ולא הבינה למה היא לא מקבלת ממנו יותר. הציפייה בהנהלה היתה להפיק מיבוריאן יותר לפני שמזדרזים ומחתימים חלוץ זר. זאת גישה נכונה. הסבלנות השתלמה. בינתיים ליבוריאן יש שני שערים מאז הפגרה. מאיוקה חזר מאליפות אפריקה שחקן מלוטש יותר. השלושה האלה עושים את מכבי משודרגת גם בלי פעילות בחלון ההעברות: מכבי מגיעה לדרבי עם 7 ניצחונות מ-8 המשחקים האחרונים.

***

לראשונה מזה שנים ארוכות נרשמים במכבי בעלים והנהלה שמתנהלים נכון. ההנהלה מקשיבה למה שהמאמן שלה אומר - המאמן מבקש להזכיר לכולם בכל הזדמנות שמכבי עוד לא בשלה לאליפות העונה וממילא הכל בידיים של חיפה - ואומרת לעצמה שאם ככה על אחת כמה וכמה אין סיבה לרכש. נמני צודק בגישה שלו. מכבי באמת עוד לא בשלה לאליפות העונה. הוא גורם לה להבשיל.

אותו נמני התרעם על ההנהלה למה היא לא מביאה לו רכש. האנשים של נמני אומרים שבושינסקי הורס את הקבוצה. הם ניזונים ממישהו. כאילו שיש שני נמנים שמדברים, אחד לא מודע לשני. אחד רוצה רכש. השני טוען שאין סיבה להביא רכש. ההנהלה במכבי מינתה את נמני כי הבינה שכל מועמד אחר ייכשל. היא הכניסה למחשב את הנתונים שנמני לא מסוגל להרפות ממכבי, שהאוהדים שלו לא מסוגלים להרפות ממנו, שעבור נמני ואוהדיו נמני קודם למכבי - והמחשב פלט החוצה שחייבים למנות את נמני למאמן.

***

הנהלה שמתנהלת נכון ולא רוצה את המאמן שלה. מאמן שמנפק קבלות והיה מעדיף להחליף את ההנהלה שלו. כבר שנים לא נרשמה אידיליית שקט כזאת במכבי. ככה זה כשמבחן התוצאה נוח לכולם. זאת פוליטיקה במיטבה. אילו לא היינו יודעים שאחד המורים של בושינסקי הוא ביבי, עוד היינו בקלות יכולים לחשוב שמדובר בקואליציה.

***

נמני המאמן לקח את כל תכונותיו כשחקן והבין היטב שאם ינהג אותו הדבר, הוא מחסל לעצמו את הקריירה. אילו היה לנמני מאמן כמו נמני השחקן היינו עוקבים אחר קורותיו כשחקן בעירוני אשדוד. זאת לא רק האישיות של מכבי שנבנית. זאת גם האישיות של נמני שנבנית במקביל אליה. השחקנים במכבי מקרינים את מה שהמאמן שלהם משדר להם. כשנמני המאמן אומר שהשחקנים שלו עוד לא בשלים לאליפות, גם על עצמו הוא מדבר.

***

נמני מפיק משירן ייני יותר ממה שקיבלנו ממנו אי פעם. קלינגר העלה את ייני לבוגרים ואילו היה עובד איתו בלי הפרעה, היינו מקבלים את ייני במתכונתו הנוכחית כבר לפני שנתיים. משהוסרה ההפרעה, מתקבל ייני של העונה. מול העיניים שלך צומח שחקן מרשים. שבחון וישראלביץ' מתחילים אט-אט להתעצב למה שדובר עליהם תמיד. תמיד הועלתה בהקשרם ההשוואה לנמני בכל פעם שנתנו משחק טוב. אילייב וראלדס הם פגיעות בול. טומאסיץ' וקומאץ' הם שחקנים סבירים. מאיוקה, לך תדע מה יכול לצמוח מהזמבי הזה אם אינטליגנציית משחק היא דבר שמתפתח עם הגיל. יש פה קבוצה. והקבוצה הזאת תידרש בעונה הבאה להביא אליפות. אין לה ברירה אחרת.

המאמן שלה בעצמו אומר את זה בין השורות כשהוא מדבר על הסטטיסטיקה הלא נתפסת של חיפה העונה. בסופו של דבר, קבוצת כדורגל זאת לא קדרה שמתבשלת בפויקה. לא צריך לסבך את זה יותר מדי. בסדר עונה אחת לבנות, מהעונה הבאה כבר צריך להציג לראווה נכסים.

***

נמני עושה עבודה יפה במכבי. הוא ממקם אותה במקום שבן שמעון היה שם אותה בעונה שעברה אם לא היה מפוטר, כדי להתמודד איתה על אליפות העונה. קלינגר היה מביא עם מכבי לפחות עוד שתי אליפויות לולא נמני ואוהדיו הכתיבו למכבי סדר יום שמכפיף אותה אליו. זו הבעיה עם נמני. הקומופלאז'. הוא תמיד מחזיר אותה לנקודת הפתיחה למרות שמבחינת לוח השנה היא כבר אמורה היתה להיות במקום אחר. אבל לוח השנה של מכבי התאפס מחדש מרגע שנחת גולדהאר. הקנדי הביא איתו דפוסים בריאים ואת נמני הוא קיבל בירושה. מאחר ונמני המאמן שונה מנמני השחקן, מכבי יוצאת בינתיים נשכרת. לראשונה מזה שנים נבנה שם משהו אמיתי בלי הפרעות, אלא אם כן הצד האפל באישיותו של נמני שוב יגיח החוצה ויחרב לעצמו את העבודה. מאחר ולנמני אין קיום בעולם הזה מחוץ למכבי, בסוף עוד נקבל אותו גי רו.

תזכורת: גי רו אימן את אוקזר 44 שנים ברציפות.

***

כדרכם של תהליכים, נדרשים עדיין השלבים האלה שבהן נגזר עליך לחטוף כאפות שמחזירות אותך למציאות. בשלב הזה, הפועל קבוצה עם יותר פאסון ממכבי. תיקו הוא תוצאה שמסתמנת כריאלית עבור מכבי בדרבי. במוקדם ובמאוחר נמני כבר לא יוכל להסתפק בזה. יש לו עוד דרבי העונה. נמני השחקן יתקשה לחיות עם המחשבה שנמני המאמן לא מנצח דרבי כבר שנתיים.