הממשלה מאשרת 400 מיליון שקל לשימור אתרי מורשת

ממשלת ישראל מתכנסת היום (א') בתל חי, וצפויה לאשר תוכנית לאומית לשיקום והעצמת אתרי מורשת, בהיקף של 400 מיליון שקל. מדובר בכ-150 אתרי מורשת, גשמית ורוחנית, מרמת הגולן ועד חצבה שבערבה.

לאישור הממשלה תובא החלטה על הקמת ועדת שרים, שבראשה יעמוד ראש הממשלה, בנימין נתניהו. ממלאת המקום תהיה שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, שמשרדה ירכז את מרבית הפעילות.

השרה לבנת אמרה היום ל"גלובס": "התוכנית לשימור אתרי מורשת היא חסרת תקדים. היו תוכניות בעבר, אבל לא בהיקף שכזה, שיצר תוכנית מדהימה ומיוחדת. מעבר לאתרים גשמיים ידועים, התוכנית כוללת גם פרק מורשת רוחנית ציונית שישמר מוסדות כמו תיאטרון הזמר העברי, ארכיון הסרטים בירושלים, ספריית בית אריאלה בת"א ועוד - שאם לא ישומרו פשוט לא יהיו קיימים יותר. התקציב לתוכנית הושג מאיגום כספים ממשרדי הממשלה השונים, וכן תוספת תקציבית של האוצר. 400 מיליון השקלים ייפרסו על פני 6 שנים".

מנכ"ל המועצה לשימור אתרים, יוסי פלדמן, אמר כי התוכנית מתבשלת לאיטה במשך שנים, עוד מחגיגות ה-50 למדינת ישראל שכללו את תוכנית 50 האתרים. לדבריו, הרשימה הורכבה ע"י ועדת מומחים בהתאם למורשת התרבותית וההיסטורית של ישראל. הרשימה אינה סופית, והאתרים שנכללו בה הם אלו הזקוקים לשיקום פיזי.