"הקמת תחנת כוח פחמית מחזירה אותנו לימים שחורים ואפלים"

כך חה"כ איתן כבל (עבודה) בכנס הזדהות של חברי כנסת עם המאבק נגד הקמת תחנת כוח פחמית נוספת באשקלון ■ כבל האשים בדבריו את ראשי משק החשמל בישראל

"עתיד ילדינו ובריאות התושבים צריכים לעמוד לנגד עינינו. ביטול ההחלטה להקמת תחנה פחמית הוא קונצנזוס לאומי, המאחד חברי כנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית ואת כל ראשי הרשויות באזור ובכלל". כך אמר אמש (א') ראש עיריית אשקלון, בני וקנין, בכנס הזדהות של חברי כנסת עם ראשי הרשויות החברים במטה המאבק נגד הקמת תחנת כוח פחמית נוספת באשקלון.

חה"כ איתן כבל (העבודה) האשים בדבריו את ראשי משק החשמל בישראל: "מי שטוען שהקמת התחנה נחוצה בכדי לעמוד בביקושי החשמל - הוא הוא האשם, בכך שלא דאג למשק החשמל בישראל והוא צריך לתת על כך את הדין. הקמת תחנת כוח פחמית מחזירה אותנו לימים שחורים ואפלים של איכות סביבה. הדברים בידיו של רה"מ. אנחנו נעשה הכל לעצור. אין מקום להקמת תחנות כוח פחמיות".

"המאבק הזה הוא על עתידה של המדינה ואסור לנו לשכפל את העבר. אני קורא לממשלת ישראל לחשוב אחרת, לתכנן אחרת ולתת איכות חיים לאזרחי המדינה", אמר חה"כ שאול מופז (קדימה).

יו"ר מרצ, חה"כ חיים אורון, תקף את נציגי הסיעות שנעדרו מהכנס: "יושבים כאן על הבמה חברי כנסת מסיעות רבות שמייצגים למעלה מ-50 חברי כנסת. אני קורא למובילי המאבק ולציבור שיושב כאן היום - אל תבזבזו את זמנכם במאבק עלינו. תפנו למי שלא כאן. תפנו לש"ס, תפנו לליכוד, תפנו לישראל ביתנו. תפנו ותדרשו מהם להצטרף למאבק".

חה"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) נשא דברים ואמר: "באתי לשים כיפה סרוגה על המאבק הצודק הזה. מי שרוצה להקים תחנה פחמית, באשקלון או במקום אחר, פוגע בנפשם של אזרחים ובבריאותם - מדובר בערך עליון של פיקוח נפש".

חה"כ דב חנין (חד"ש), יו"ר עמית של השדולה הסביבתית-חברתית, הציג בדבריו את החלופות לתחנה המזהמת: "תכנון התחנה הפחמית קדם לגילויים הטכנולוגיים בנושא. כיום יש תשובות טובות יותר כדוגמת התייעלות אנרגטית ואנרגיות מתחדשות. המצב מגוחך; יש לנו ידע עצום בתחום, אנחנו מייצאים אותו לכל העולם, אך לא עושים בו שימוש בעצמנו".

חה"כ שי חרמש (קדימה), תושב המועצה האזורית שער הנגב החברה במטה המאבק, הדגיש בדבריו את ייחודו של כנס ההזדהות: "גדולתו של המאבק בצדקתו. אין נושא אחר שיכול לחבר את דב חנין משמאל ואת זבולון אורלב מימין".

מחר (ג') יתקיימו בבתי הספר התיכוניים ברשויות החברות במטה החירום משפטים ציבוריים נגד התחנה הפחמית. במסגרת משפטי הדמה, התלמידים יגלמו את צוותי התביעה הדורשים את ביטול התחנה הפחמית ואת צוותי ההגנה, שיציגו טיעונים המפריכים את טיעוני התביעה, את השופטים ואת חברי המושבעים. השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, יתארח במשפט הציבורי בבית הספר אורט אפרידר.