נחתמה עסקה: מגדל תרכוש 50% מביטוח חקלאי ב-140 מיליון ש'

השותפות בביטוח חקלאי תאפשר למגדל להגדיל את פעילותה בתחום הביטוח הכללי

נחתמה העסקה בין קבוצת הביטוח מגדל לחברת ביטוח חקלאי, במסגרתה תרכוש מגדל 50% מביטוח חקלאי לפי שווי חברה של 280 מיליון שקל. כך על פי ההערכות בשוק. כלומר, מגדל תשלם 140 מיליון שקל, שתזרים בתמורה להקצאה של מחצית מפעילות הביטוח של ביטוח חקלאי, ללא החזקותיה בחברת ביטוח האשראי ב.ס.ס.ח, בבית ההשקעות אלומות ובקרן הפנסיה הוותיקה עתודות. ההחזקות הנוספות, מעבר לביטוח, יוותרו בידי ביטוח חקלאי ולא יועברו למגדל.

במסגרת השינוי האמור במבנה השליטה ימונה לביטוח חקלאי מנכ"ל חדש - אריה הרמן, שהודיע השבוע על עזיבתו את הפניקס, שמינויו סוכם בידיעת מגדל. השלמת העסקה תיעשה רק לאחר קבלת אישורים רגולטוריים. בשוק מעריכים כי הרגולציה לא תפסול עסקה מעין זו.

המו"מ בין מגדל, בניהול יונל כהן, וביטוח חקלאי, בראשות היו"ר דורון סט, התנהל זמן רב יחסית, כשהעסקה מתבצעת כחלק מכוונת בעלי ביטוח חקלאי להתאים את החברה ואת מבנה ההון שלה לתנאי השוק ולהוראות הרגולציה המכבידות עליה.

ביטוח חקלאי אינה חברה בע"מ אלא אגודה שיתופית מרכזית לביטוח של התנועה הקיבוצית והיא פעילה בתחום הביטוח הכללי, בעיקר במגזר הקיבוצי אך בשנים האחרונות גם במגזר הפרטי "הרגיל".

האגודה הוקמה באפריל 1937, ובבעלותה סוכנות ביטוח שמרכזת את עיקר פעילותה מול הקיבוצים. מכיוון שאין מדובר בחברה בע"מ, רכישת מניותיה בעייתית הגם ששינוי הבעלות שנעשה בה לה לאחרונה פישט סוגיה זו.

בעוד שביטוח חקלאי אינה נמנית על אריות השוק והיא עדיין מלקקת את פצעיה מניסיון התרחבות שביצעה בתחום ביטוחי הרכב בשנים האחרונות, הרי שמגדל היא חברת הביטוח הגדולה בשוק. אולם, למול מעמדה המוביל של מגדל בשוק ביטוח החיים והחיסכון הפנסיוני, הרי שבביטוח הכללי החברה נמצאת מאחורי מתחרותיה המרכזיות. מבחינה זו השותפות בביטוח חקלאי תאפשר לה להגדיל את פעילותה בתחום זה.