אינטל מקצה 2 מיליארד דולר להשקעה בארה"ב בלבד

בשנה שעברה הכריז מנכ"ל החברה כי אינטל תשקיע בשנים 2009-2011 כ-7 מיליארד דולר בהקמה ושדרוג של שני מפעלים, שאמורים לייצר את השלב הבא של טכנולוגיית השבבים - ה-32 ננומטר, ויביאו לביקוש של כ-7,000 עובדים נוספים לחברה

באינטל מאמינים ביכולות של הכסף הגדול. היום אחר הצהריים (ג'), פול אוטליני, מנכ"ל ענקית השבבים, נאם באירוע של מכון Brookings תחת הכותרת "בונים מחדש את היסודות של הצמיחה באמריקה".

על-פי דיווח בתקשורת האמריקנית, אוטליני התייחס להקמת קרן בהיקף של 2 מיליארד דולר להשקעה בחברות אמריקניות בלבד. לצד אינטל , מספר קרנות הון סיכון יסייעו במתן ההון להשקעות.

על עסקים וממשל

אין זו הפעם הראשונה בה מודיע אוטליני על השקעת עתק של החברה בפעילות בארה"ב. בשנה שעברה, במסגרת אירוע בוושינגטון, הכריז אוטליני כי אינטל תשקיע בשנים 2009-2011 כ-7 מיליארד דולר בהקמה ושדרוג של שני מפעלים, שאמורים לייצר את השלב הבא של טכנולוגיית השבבים - ה-32 ננומטר, ויביאו לביקוש של כ-7,000 עובדים נוספים לחברה.

לא גיוס חדש

באירוע תיאר אוטוליני את הצורך ליצור תרבות של השקעה בארה"ב, כולל את החיבור של העסקים עם הממשל בקידום החינוך, חדשנות, ויצירת הזדמנויות עסקיות חדשות במטרה להישאר כלכלה גלובלית ותחרותית".

הפעם, ההשקעה של אינטל תתבצע באמצעות אינטל קפיטל, זרוע ההשקעות שלה. הכספים, שייועדו לחברות אמריקניות, לא יגיעו מגיוס כספים חדש, אלא מהקרנות הקיימות וביצוע הקצאה לטובת החברות האמריקניות.

אינטל קפיטל, כך לפי אתר החברה, השקיעה עד כה כ-9 מיליארד דולר ביותר מ-1,000 חברות, והיא נחשבת לקרן ההון סיכון התאגידית הפעילה ביותר.

היא אינה מתרכזת רק בהשקעות אסטרטגיות, כמו הרבה קרנות דומות של חברות הטכנולוגיה, אלא גם בהשקעות מתוך אינטרס פיננסי טהור.