בשורה למשקיעי אורכית: רווחים של 1.9 מ' ד' שטרם הוכרו

בין היתר, בסוף 2009 שלחה החברה ציוד ללקוחות בהודו ובסקנדינביה בהיקף של 4.3 מיליון דולר אשר טרם הוכר בדו"חות החברה ■ איציק תמיר, מנכ"ל החברה: "ברבעון הרביעי של 2009 שלחה אורכית ציוד תקשורת בהיקף של כרבע מיליון דולר ללקוח גדול במזרח אסיה והכירה בהכנסות ממנו. מלקוח זה קיים פוטנציאל משמעותי להכנסות"

יצרנית ציוד התקשורת אורכית ידועה באיפול התקשורתי שלה, ובכך שהחברה מעדיפה לנדב כמה שפחות מידע על פעילותה. מי שעוקב אחרי החברה מזה זמן מה כבר יודע, כי עיון בדו"חות השנתיים של החברה עשוי לגלות פרטים חדשים על פעילות החברה בשנה החולפת, אותם היא אינה מפרסמת בדו"חות הרבעוניים הרגילים.

כך למשל, עם פרסום הדו"חות השנתיים המלאים (F20) של אורכית לשנת 2008 בסוף חודש יוני אשתקד, גילו המשקיעים עמוק בתוך הדו"ח דיווח של החברה על כך שלקוח באסיה פסיפיק בחר באורכית לספק לו ציוד תקשורת, באמצעות שתי חברות איתן ניגשה אורכית למכרז. הלקוח, חברת התקשורת ההודית הממשלתית BSNL, הזמין מאורכית ציוד ב-4 מיליון דולר באמצעות אחד מהערוצים, אולם הזמנת ציוד מהערוץ השני, שאמורה להיות בהיקף כספי גבוה יותר, טרם התקבלה.

אמש פרסמה אורכית דו"ח שמטרתו לעדכן פרטים שונים שקרו בחברה (K6) בשנת 2009, וגם בו התגלו פרטים חדשים על פעילות החברה. מהדו"ח עולה כי KDDI אינה החברה היחידה ביפן ממנה רושמת אורכית כפי שנהוג היה לחשוב עד כה, וכי ברבעון הראשון של השנה צפויה החברה לרשום רווח הון חד פעמי.

בשנת 2009 הסתכמו הכנסות אורכית מיפן ב-6.01 מיליון דולר, אולם בהמשך מתברר כי KDDI הזמינה מאורכית ציוד בהיקף של 5.6 מיליון דולר בלבד. אורכית אינה פרסמה מאין התקבלו יתרת ההכנסות בהיקף של 401 אלף דולר, אולם בשיחת הועידה שלאחר פרסום הדו"ח, ציין נשיא החברה איציק תמיר כי "ברבעון הרביעי של 2009 שלחה אורכית ציוד תקשורת בהיקף של כרבע מיליון דולר ללקוח גדול במזרח אסיה והכירה בהכנסות ממנו", תוך שהוא מוסיף כי "מלקוח זה קיים פוטנציאל משמעותי להכנסות, אולם אינדיקציה להיקף ההזמנות ממנו תתקבל רק בעוד מספר חודשים". מכך ניתן להסיק כי יותר מלקוח אחד ביפן בודק את הציוד של אורכית, אולם באותה נשימה חשוב לציין כי גם בשנים 2007 ו-2008 רשמה אורכית הכנסות מינוריות ביפן מלבד KDDI, אשר טרם תורגמו להזמנות בהיקף כספי גבוה.

המשקיעים שהתמידו וקראו את הדו"ח עד סופו, מצאו בשלושת השורות האחרונות של הדף האחרון בדו"ח פרט מעניין, אותו לא ציינה החברה בדו"חות שפורסמו לפני שבועיים. "בחודש ינואר הושלמה עסקה במסגרתה מכרנו נכס אקוויטי, הרשום בספרי החברה לפי שווי של 1.1 מיליון דולר, תמורת 3 מיליון דולר". נכס האקוויטי המדובר הינו אחזקה של 1.7% בחברת דיון נטוורקס, שהינה ספקית של אורכית. אורכית השקיעה בחברה זו לפני מספר שנים, ובחודש ינואר, הושלמה עסקת מכירת החברה לברודקום, תמורת 178 מיליון דולר במזומן.

כתוצאה מהעסקה וממכירת חלקה תרשום אורכית רווח הון של 1.9 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2010. כשמצרפים לכך את העובדה שבתשקיף אותו הגישה החברה בסמוך לפרסום הדו"ח לגיוס של עד 20 מיליון דולר, נכתב כי בסוף 2009 שלחה החברה ציוד ללקוחות בהודו ובסקנדינביה בהיקף של 4.3 מיליון דולר אשר טרם הוכר בדו"חות החברה, מתקבלת התמונה כי ההפסד של אורכית, שהסתכם ב-6.9 מיליון דולר ברבעון הרביעי, עומד להצטמצם משמעותית ברבעון הראשון של 2010.

עוד עולה מהדו"ח כי המשקיעים הם לא היחידים שנפגעו ממצבה של החברה בשנים האחרונות. על-פי הדיווח, מחזיקים עובדי ומנהלי החברה בסוף 2009 בכ-4 מיליון אופציות אשר מחיר המימוש הממוצע שלהם הוא 9.43 דולר, מתוכן 2.7 מיליון אופציות ברות מימוש, במחיר ממוצע של 11.67 דולר - מחיר הגבוה ביותר מפי 3 ממחיר המניה הנוכחי.