יש כסף באינטרנט: פורטל וואלה הרוויח 20 מיליון שקל ב-2009

מדובר בגידול של 15% בהשוואה ל-2008 ■ המנכ"ל אילן ישועה: "כ-1.1 מיליון גולשים נכנסים מדי יום לאתר"

פורטל האינטרנט וואלה הרוויח 20.1 מיליון שקל בשנת 2009 - גידול של 15.5% בהשוואה ל-2008. כך עולה מהדו"חות הכספיים שפרסמה היום (ד') החברה. הרווח הנקי של החברה ברבעון הרביעי הסתכם ב-5.1 מיליון שקל לעומת 5.2 מיליון שקל ברבעון המקביל, וזאת בשל עלייה בהוצאות המס.

בשורה העליונה, הכנסות וואלה צמחו ב-18% ב-2009 לרמה של 132.4 מיליון שקל, כאשר ברבעון הרביעי עלו ההכנסות ב-19% והסתכמו ב-34.8 מיליון שקל. הפורטל נהנה בשנה החולפת מגידול בנתח התקציבים אשר הופנו לפרסום באינטרנט על חשבון המדיות המסורתיות, הן על-ידי מפרסמים קיימים והן על-ידי מפרסמים חדשים. בנוסף, תחום המסחר האלקטרוני תרם גם הוא לביצועי החברה בשנה האחרונה.

עוד עולה מהדו"חות, כי הרווח הגולמי עלה ב-15% בשנה שעברה לרמה של 72.9 מיליון שקל וברבעון הרביעי הוא גדל ב-12% ל-17.6 מיליון שקל. הרווח התפעולי של החברה עלה אשתקד ב-16% ל-27.8 מיליון שקל ואילו ברבעון הרביעי הוא גדל ב-4% לרמה של 7.3 מיליון שקל. ה-EBITDA (רווח לפני ריבית, מס, פחת והפחתות) עלה ב-16% ל-36.4 מיליון שקל בשנת 2009, והסתכם ב-10 מיליון שקל ברבעון הרביעי (גידול של 8% לעומת הרבעון המקביל ב-2008).

וואלה אמנם לא מפרסמת תחזיות לעתיד, אך ניתן לדלות רמזים על הכנסות החברה בשנה הקרובה מצבר ההזמנות שלה. הצבר עלה ב-31% לעומת 2008 והוא עומד על 33.4 מיליון שקל - רובו יוכר כהכנסות ב-2010.

"למרות הסביבה התחרותית, האסטרטגיה המוצרית של החברה המבוססת על פעילות אורגנית ועל רכישות, הצליחה לשמר את הרייטינג המוביל של האתר", אמר המנכ"ל אילן ישועה. "הודות לכך, כ-1.1 מיליון גולשים נכנסים מדי יום לאתר. החברה משכילה לתרגם את הרייטינג למוניטיזציה בתחום הפרסום והסחר האלקטרוני, לצד המשך הקפדה על יעילות תפעולית, דבר המאפשר לנו להציג צמיחה בהכנסות (תוך המשך גידול מרשים בצבר ההזמנות) וגידול עקבי ברווח התפעולי".