שר התקשורת כחלון ממשיך לפעול להקמת רשות תקשורת

מסר כי קיבל החלטה על הקמת רשות תקשורת שתחליף את משרד התקשורת, וכי הליך הכנת תזכיר חוק רשות תקשורת, המבוסס על תזכיר חוק קודם בנושא משנת 2004, נמצא בהכנה ע"י הלשכה המשפטית במשרד

שר התקשורת, משה כחלון, ממשיך לפעול להקמת רשות תקשורת. אתמול (ג'), התקיימה ישיבה בין השר והנהלת משרדו לבין ועד עובדי המשרד, בהשתתפות רחמים לניאדו מ"מ יו"ר הסתדרות עובדי המדינה. השר כחלון סיפר לעובדים כי נפגש עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני והודיע לו על כוונתו להקים רשות תקשורת.

שר התקשורת מסר כי קיבל החלטה על הקמת רשות תקשורת אשר תחליף את משרד התקשורת וכי הליך הכנת תזכיר חוק רשות תקשורת, המבוסס על תזכיר חוק קודם בנושא משנת 2004, נמצא בהכנה על-ידי הלשכה המשפטית במשרד. במהלך הפגישה הביעו נציגי הוועד את חששם של העובדים מהחלטת השר לקדם את הצעת החוק של רשות התקשורת.

כחלון אמר לעובדים שמדובר במהלך לא פשוט אך הכרחי, שנועד לקדם את שוק התקשורת בישראל והסביר כי "אין מדובר ברה-ארגון של המשרד או מהלך לשינוי במצבת כוח האדם, מדובר במהלך שהוא נטו לטובת הצרכנים".

כחלון הודיע כי תהליך הקמת הרשות ייעשה בשיתוף נציגות עובדי המשרד, במטרה להבטיח את המשך העסקת העובדים ושמירה על זכויותיהם. השר הביע מחוייבות כי לא תהיה פגיעה בעובד מעובדי המשרד עם המעבר לרשות תקשורת.

אחד הנושאים שבהם מתלבט שר התקשורת הוא חברת דואר ישראל. האם דואר ישראל יישאר בפיקוח הרשות לתקשורת שתקום או שהדואר יועבר פיקוח של משרד ממשלתי אחר. כחלון רואה בדואר ישראל פלטפורמה לקידום נושאים חברתיים, הקרובים ללבו. נושא נוסף שנמצא על הפרק הוא ההחלטה של כחלון להקפיא את המשך ההתעסקות בנושא "ברית המועצות" - מיזוג בין מועצת הכבלים לרשות השנייה. כחלון סבור שהמועצה חייבת להיות חלק מרשות התקשורת והוא בוחן דרכים לשילובה.