מזכ"ל או"ם לאהוד ברק: נדחוף לסנקציות נגד איראן

שר הביטחון אמר לבאן קי מון: דו"ח גולדסטון פוגע ביכולת מדינות דמוקרטיות להילחם בטרור ■ בוושינגטון ייוועד שר הביטחון עם גייטס, מאלן, מיצ'ל ומחוקקים על גבעת הקפיטול ■ איראן במרכז סדר היום

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, הבטיח הערב (ג') לשר הביטחון, אהוד ברק, כי הארגון יעשה ככל יכולתו לקידום סנקציות נגד איראן. המזכ"ל הביע תמיכה בעמדת ישראל שיש למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני.

מחר (ד') יגיע ברק לוושינגטון לסדרת פגישות עם בכירים בממשל, בכללם שר ההגנה רוברט גייטס; ראש המטות המשולבים בפנטגון, אדמירל מייקל מאלן; ג'ורג' מיצ'ל, שליח הממשל למזה"ת; דניס רוס, שמחזיק בתיק איראן במשרד החוץ וכן מחוקקים על גבעת הקפיטול.

לפי הערכות, תעמוד בראש סדר היום סוגיית המאמצים לסיכול מאמצי איראן לפתח נשק להשמדה המונית ואמצעים להעבירו ליעדו. בשיחתו עם מזכ"ל או"ם אמר ברק, כי נשק גרעיני בידי איראן ישנה את כל המאזן האסטרטגי באזור ולכן יש חובה להטיל על טהראן סנקציות חמורות, תחומות בזמן.

ברק מתח ביקורת קשה על דו"ח גולדסטון. הוא אמר, כי "מדובר בדו"ח מגמתי, חד-צדדי, שפוגע ביכולתן של מדינות דמוקרטיות להילחם בארגוני טרור, בעיקר כאלה שפועלים מתוך ריכוזי אוכלוסיה אזרחית". "ה'הישג' היחידי של דו"ח גולדסטון היה חיזוק של ארגוני הטרור ושל יכולתם להשתמש באזרחים כבמגן אנושי", אמר ברק. עוד אמר שר הביטחון, כי אין כל היגיון בעובדה שארגון טרור כחיזבאללה, שמחזיק ביותר מ-40 אלף טילים שמכוונים לעבר אזרחי ישראל,הוא חבר בממשלת לבנון. הוא חזר על דרישת ישראל שלבנון תקיים את החלטת מועצת הביטחון מס' 1701. ברק הדגיש, כי "ישראל פועלת להקל על חיי התושבים בעזה ולמנוע מצוקה הומניטרית".