"מנדי" וקוטלר ישקיעו במשותף בנדל"ן בארה"ב

מנהל מכללת מגמות ישקיע 8 מיליון שקל וחברת ארקו החזקות תשקיע סכום דומה ■ מנדלוביץ' ביצע לאחרונה עסקה דומה גם עם חברת אאורה ■ מנדי: "ההזדמנויות ב-2010 יהיו של נדל"ן ב'סטרס'. מחירי הנדל"ן בארה"ב כבר נפרדו מהרצפה"

אחרי דוראה, אאורה, בוימלגרין קפיטל, אזורים וטי.אר.די, נכנס איש העסקים והמרצה לשוק ההון נפתלי מנדלוביץ' להשקעה בתחום הנדל"ן בארה"ב בשותפות עם חברת ארקו החזקות, הנמצאת בשליטת אריה קוטלר. כך נודע ל"גלובס".

"מנדי" עומד בראש מכללת מגמות, והוא מבצע את השקעותיו באמצעות חברת יו-טרנד, בה שותפים עוד משקיעים רבים, מרביתם סטודנטים שעברו אצלו קורס כלשהו בתחום של שוק ההון. על פי ההסכם עם ארקו החזקות כל צד ישקיע 8 מיליון שקל וביחד החברה המשותפת תשקיע בתחום הנדל"ן למגורים בארה"ב.

מנדלוביץ' אמר היום ל"גלובס" כי "במקום לרכוש נכסים במישרין נבצע באמצעות חברה ציבורית ושקופה. קוטלר הוא תותח רציני בתחום, מומחה לעסקאות פיננסיות בנדל"ן. זאת דרך לאדם פרטי לבצע השקעה עסקית באמצעות חברה ציבורית".‏

* כיצד אתה מעריך את מצב הנדל"ן בארה"ב היום?

מנדלוביץ': "כל ההזדמנויות ב-2010 יהיו של נדל"ן ב'סטרס'. מחירי הנדל"ן בארה"ב כבר נפרדו מהרצפה - יש קונים והמחירים מתחילים לעלות. החוכמה היא לקנות בשפל, את הכסף עושים בקריסה ולא ביציאה".

מנדלוביץ' רכש אג"ח במחירי שפל בתקופת המשבר והגיע עם בעלי השליטה בהמשך למעין הסדר חוב שכלל המרת חוב למניות. בנוסף הוא הקים ביחד עם אאורה חברה משותפת במטרה לרכוש נכסי נדל"ן למגורים. מנדלוביץ' אינו משקיע רק באג"ח, אלא גם בשתי חברות סטארט-אפ. הראשונה היא ‏Digital‏ ‏Verification‏, בה מחזיקה יו-טרנד 17% מהמניות והשנייה היא ‏Infodraw‏, עם אחזקה של כ-20%.‏