סקר "גלובס": כמה אנשים באמת אוהבים ספורט בישראל?

רק 30% מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל מגדירים את עצמם כ"חובבי ספורט"; כמעט שני שלישים מחובבי הספורט לא הגיעו אפילו פעם אחת לאצטדיון בשנה האחרונה, אבל 10% נסעו לאירוע ספורט בחו"ל; מי מחובר לערוצים בתשלום? מהו שידור הספורט שאנשים לא מוכנים לוותר עליו? כל התשובות בפרויקט מיוחד ב"גלובספורט"

‎בעוד פחות מארבעה חודשים תתרחש כאן קדחת אמיתית. כולם ידברו, יאכלו וינשמו מונדיאל. נשים שבימים רגילים נמנעות מלרוץ לאורווה בפתח תקווה או לקופסה בנתניה, יצטרפו למעגל האהדה הזה. לחודש אחד נהפוך לאומת ספורט, כמו בכל מקום נורמלי בעולם. אבל זה יהיה הייפ קצר שלא באמת יעיד על מה שקורה כאן ביומיום.

כמה באמת אנחנו מתעניינים בספורט; כמה אנחנו מוכנים לשלם עבור ערוצי הספורט בתשלום; כמה כסף הוצאנו בשנה האחרונה על כרטיסים למשחקים; איך אנחנו מעדיפים לצרוך את הספורט שלנו בתוך שיטפון תוכניות הספורט ברדיו, אתרי "הפרסום ראשון" באינטרנט, וים החינמונים בתקשורת הכתובה. "סקר הספורט של גלובס" (בוצע על-ידי "מכון סמית' ייעוץ ומחקר בע"מ) מנסה לענות על כמה מהשאלות האלו.

‏על פי הסקר, 70% מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל (מעל גיל 18) לא מגדירים את עצמם בכלל כחובבי ספורט במידה כזאת או אחרת. אם נכנסים יותר לעומק, הרי שהספורט בישראל הוא עדיין עניין של גברים בלבד. לפי הסקר, 85% מהנשים כלל לא צופות ולא מתעניינות בספורט בעוד שאצל הגברים כמעט כל אדם שני צופה בלפחות תוכנית אחת בשבוע.

כשמדובר על הגעה פיזית למגרשים, רוב הציבור עדיין מעדיף את הספה בסלון. 59% מהאנשים שהגדירו את עצמם כחובבי ספורט בישראל, לא הגיעו אפילו לאירוע ספורט אחד באצטדיון במהלך השנה האחרונה. גם כאן נשים העדיפו לאהוד מרחוק - כ-80% מהנשים שהגדירו את עצמן כחובבות ספורט לא הגיעו אפילו לאירוע ספורט אחד במהלך העונה האחרונה.

עוד נתונים שמוצגים בסקר:
■ כמה אוהדים "שרופים" יש בקרב הציבור (הלכו ליותר מ-10 אירועי ספורט במהלך השנה)
■ מהו האירוע הספורטיבי בחו"ל שמושך הכי הרבה ישראלים?
■ באיזו מדיה מעדיף חובב הספורט הישראלי לצרוך מנת הספורט היומית שלו?
■ כמה זניחים הפכו להיות מדורי הספורט בעיתונות המודפסת?
■ איזה שידור ספורט הוא המועדף ביותר לצופה הישראלי?
■ איזה סכום מוכנים אנשים לשלם כדי להתחבר לערוצי ספורט בתשלום?
■ מה הקשר בין רמת ההשכלה לבין אהדת ספורט?
■ מהו הגיל האולטימטיבי שבו אוהדי ספורט מגיעים לאירועי ספורט?
■ מאיזה גיל חלה ירידה דרסטית בכמות האנשים שמגיעים לראות אירועי ספורט?
■ איזה נותן חסות נתפס הכי חזק בעיני חובב הספורט הישראלי?

גרף לדוגמה מתוך הסקר - מהו שידור הספורט המועדף על חובבי הספורט בישראל:

ספורט
 ספורט

* הסקר המלא התפרסם במהדורה המודפסת של "גלובספורט", יום חמישי 25 באוקטובר