החלה חלוקת מסיכות האב"כ - הפעם על ידי דואר ישראל

מחר יחל הפילוט באיזור אור יהודה ■ כזכור, בשנים 2007-2008 חל מבצע איסוף של הערכות ובמהלכו נאספו מרבית ערכות המגן מתושבי המדינה לצורך שיקום ורענון

ערכות המגן חוזרות. החל ממחר (א') יחל פילוט של דואר ישראל ופיקוד העורף של חלוקת ערכות מגן לתושבי המדינה. החלוקה תבוצע באופן הדרגתי לאורך מספר שנים.

תחילת הפילוט היא באיזור אור יהודה כשהחלוקה תתבצע על ידי דואר ישראל באמצעות שליח או תחנות חלוקה נייחות וניידות.

כזכור, בשנים 2007-2008 חל מבצע איסוף של הערכות ובמהלכו נאספו מרבית ערכות המגן מתושבי המדינה לצורך שיקום ורענון.

הדואר מתכננת לבצע את החלוקה בשני ערוצים מרכזיים: שליחים שיביאו את הערכות לכתובת המזמין בעלות של 25 שקל לבית אב או תחנות חלוקה מקומיות אשר שיופעלו לתקופה מוגבלת בהן תתאפשר קבלת ערכות ללא תשלום. בכל מקום בו תפתח תחנת חלוקה מקומית יתפרסמו מיקום ומועד החלוקה.

על פי הדואר, זמן השירות על ידי שליח אמור להימשך עד שבוע ימים "אולם בעיתות עומס ייתכנו עיכובים". יש לציין כי בערכות החדשות לא יחולקו מזרקי האטרופין שחולקו עד כה.

לגבי אלו מאיתנו שאינם יודעים היכן ערכת המגן שלהם התשלום יהיה - במידה שמדובר בערכות שחולקו לפני 1 בינואר 2004: ערכה מלאה - 70 שקל, ערכה עם מפוח או שמרטף או ברדס או קיסר/סופר קיסר, או ערכה למבוגר/נוער עם מפוח - 100 שקל.

לגבי ערכות שחולקו לאחר מכן - בגין כל אובדן או נזק שייגרם לערכת המגן, שחולקה החל משנת 2010, יהיה לשלם עבור קבלת ערכת מגן חלופית.

המחיר שייקבע לתשלום הינו מחיר עלות הערכה של משרד הביטחון:

ערכות מלאות: ממת"ק - 556 שקל, שמרטף - 624 שקל, ברדס - 564 שקל, שא"ן/ נוער (פסיבי) - 202 שקל, שא"ן/ נוער (אקטיבי) - 392 שקל, ברדס מגן למבוגרים (אקטיבי) - 418 שקל, קיסר - 762 שקל, סופר קיסר - 866 שקל.

לגבי אובדן פריטים המחירים יהיו כדלהלן: מפוח צהוב/כחול ללא סוללות - 154 שקל, מפוח אנגורה ללא סוללות - 218 שקל, סוללות ליתיום - 4 שקלים, סוללה היברידית - 63 שקל ומסנן - 42 שקל.

יש לציין כי התושבים מתבקשים שלא לפתוח את הערכות: "כל פתיחה עלולה לגרום לכניסת לחות לערכה ובכך לפגוע בכשירותה. לכן, יש לפתוח את ערכת המגן רק בשעת חירום ובהתאם להוראות פיקוד העורף". מהדואר נמסר שלגבי כל שאלה ניתן להתקשר למספר 171.