זוכי "אמריקן איידול" יקבלו מהתוכנית מאות אלפי דולרים

לפי דיווחים בעיתונות האמריקנית, התוכנית מבטיחה מענקים כלכליים לזוכים - ללא קשר להצלחתם בתעשיית המוזיקה לאחר סיום העונה

בעוד ב"כוכב נולד" החליטו השנה להעניק לראשונה פרס כספי של 240 אלף שקל לזוכה, מתמודדי "אמריקן איידול" המובילים ירוויחו מאות אלפי דולרים בשנה לאחר זכייתם. ה"ניו-יורק טיימס" מדווח כי התוכנית מבטיחה מענקים כלכליים לזוכים - ללא קשר להצלחתם במכירות.

זוכה השנה שעברה, כריס אלן, הרוויח 650 אלף דולר, סכום המשקף את המינימום שהזוכה ירוויח בין היתר מהופעות, מסחור ומהזדמנויות כלכליות אחרות.

הנתונים נחשפו מתוך חוזי מתמודדי העונה השמינית של תוכנית הריאליטי המשודרת ברשת FOX, שהועברו לרשויות האמריקניות על-פי המחויב בחוקי העסקת קטינים בתעשיית הבידור בארה"ב.

אלן קיבל מקדמה של 350 אלף דולר על דיסק הבכורה שלו, לא כולל עלויות ההקלטה. חלק ניכר מהסכום שולם לאלן כבר אחרי התחרות, וחלקו האחר רק אחרי סיום ההקלטות. יש לציין כי הדיסק זכה למכירות מאכזבות של 260 אלף עותקים ב-3 החודשים האחרונים להוצאתו.

על-פי החוזה, הזוכה בתוכנית הריאליטי המצליחה מחוייב למפיקת התוכנית למשך 7 שנים - כפול מחוזה מקובל בשוק האמריקני.

בשנה שעברה פתח פארק הענק "דיסני וורלד" שטח המוקדש ל"אמריקן איידול". עבור צילום תשדיר ובו נראה אלן אומר "אני הולך לדיסני וורלד" הוא קיבל 100 אלף דולר. 100 אלף דולר נוספים שולמו לו עבור שימוש בדמותו בפארק השעשועים. 100 אלף דולר נוספים קיבל אלן בעבור תמלוגים ממסחור דמותו ושמו, במסגרת חוזה ל-3 שנים.

15% מכלל הכנסותיו של אלן הולכות לחברת ההפקה של "אמריקן איידול", "19 אנטרטיימנט", למשך לא פחות מ-10 שנים.

כולם מרוויחים

אך לא רק הזוכים במקום הראשון מרוויחים מהעסקה. הזוכה במקום השני בשנה שעברה, אדם למברט, קיבל מקדמה של 300 אלף דולר על אלבומו, 75 אלף דולר עבור מרצ'נדייז ו-50 אלף דולר עבור פרויקט דיסני.

5 המתמודדים הסופיים בעונה הקודמת ב"אמריקן איידול" הרוויחו לכל הפחות 100 אלף דולר מהתוכנית. 50 אלף דולר שולמו להם על השתתפות בחוויית דיסני, כאשר הם קיבלו מקדמה של 200 אלף דולר עבור אלבומיהם הראשונים ו-50 אלף דולר עבור מרצ'נדייז.