ביוקנסל צונחת 7%: תנפיק למוסדיים מניות ב-10 מיליון שקל

החברה תנפיק למוסדיים 3.6 מיליון מניות במחיר של 2.95 שקל למניה, ואופציה ל-3.6 מיליון מניות נוספות במחיר מימוש של 4.25 שקל למניה

יום לפני השקת מדד הביומד בבורסה, מדווחת חברת ביוקנסל , המוחזת על ידי כלל ביוטכנולוגיה, על הנפקה פרטית למוסדיים. החדשות הטובות הן שהחברה תגייס 10.6 מיליון שקל, אולם החדשות הרעות הן דילול מהותי לבעלי המניות הקיימים.

ביוקנסל תנפיק למוסדיים 3.59 מיליון מניות במחיר של 2.95 שקל למניה, מחיר הנמוך ב-14.2% על מחיר הבסיס שלה היום (ב') בבורסה. מדובר בכמות מניה השווה ל-17.9% מסך מניות החברה.

פרט למניות החדשות שיונפקו, ביוקנסל תנפיק למוסדיים אופציות הניתנות להמרה ל-3.59 מיליון מניות נוספות, במחיר מימוש של 4.25 שקל למניה. האופציות נמצאות כעת עמוק מחוץ לכסף, אך מועד הפקיעה שלהן הינו בעוד 4 שנים.

ביוקנסל נמצאת כעת בשלב II של הניסויים הקליניים בתרופה שלה, בהתוויה של טיפול בסרטן שלפוחית השתן, כשתוצאות הניסוי אמורות להתקבל בתחילת 2011. כמו כן, צפויה החברה לסיים לקראת סוף השנה שני ניסויי שלב I/IIa בתרופה, בהתוויות של טיפול בסרטן השחלות ובסרטן הלבלב. החברה הודיעה כבר באוקטובר כי בכוונתה לגייס 15-20 מיליון שקל.

כלל ביוטכנולוגיה מחזיקה ב-23.4% מביוקנסל. מבין בעלי עניין אחרים בחברה ניתן למנות את אברהם הוכברג, "המוח" מאחורי החברה שמחזיק ב-13%. בדיווח ששיגרה לבורסה על ההנפקה מסרה החברה, כי בעלי העניין בה לא ישתתפו בהנפקה.

ביוקנסל הוקמה על בסיס מחקריו של פרופ' אברהם הוכברג, במסגרת חברת מסחור הטכנולוגיות "יישום" של האוניברסיטה העברית. הבסיס לתרופה שפיתח הוכברג הוא גן בשם H-19 המבוטא ברמות גבוהות בעוברים, אינו מבוטא ברקמות בריאות של מבוגרים, אך שב ומתבטא ב-33 סוגים של תאים סרטניים. ביוקנסל פיתחה תרופה בעלת שני רכיבים: רכיב אחד יכול לזהות את התא הסרטני באמצעות חיבור לגן H-19. רכיב שני הוא רעלן הדיפטריה.

ברגע שהתרופה מתחברת לתא, היא פולטת את הרעלן לתוכו וכך הורגת אותו באופן סלקטיבי. בעבר הסביר הוכברג כי "אם הרעלן הזה משתחרר בגוף, אין איתו שום בעיה, כי כל האוכלוסייה בעולם המערבי מחוסנת כלפיו באמצעות 'הזריקה המשולשת'".