החלה הדחת יו"ר רשות החשמל: זומן לשימוע עם שטייניץ ולנדאו

לאמנון שפירה נמסר כי השרים שוקלים לקבוע כי אינו ממלא כראוי את תפקידו וכי יפעלו להדחתו בשל התנהלות בלתי ראוייה של פקיד ציבור, ניהול בלתי הולם של עבודת הרשות ואי יישום מדיניות הממשלה ושר התשתיות הלאומיות

החל הליך הדחתו של יו"ר רשות החשמל אמנון שפירה. יו"ר הרשות קיבל היום זימון לשימוע. על הודעת הזימון חתומים שר האוצר יובל שטייניץ ושר התשתיות הלאומיות עוזי לנדאו.

לשפירה נמסר כי השרים שוקלים לקבוע כי אינו ממלא כראוי את תפקידו וכי יפעלו להדחתו בשל שלוש עילות: התנהלות בלתי ראוייה של פקיד ציבור, ניהול בלתי הולם של עבודת הרשות ואי יישום מדיניות הממשלה ושר התשתיות הלאומיות.

על-פי ההודעה, הוקצבו לשפירה שמונה ימים לתגובה בכתב או שבעה ימים לתגובה בעל-פה בפני השרים. לאחר השימוע מתכוון שר התשתיות להגיש את המלצתו להדיח את שפירה לאישור מליאת החשמל ואם זו תאשרה - היא תובא ההחלטה לאישור הממשלה.

כפי שדיווח היום "גלובס" מונה רו"ח אופיר בוכניק כדירקטור מטעמו של שר התשתיות במועצת הרשות. לפני חודש זימן שר התשתיות ד"ר עוזי לנדאו את שפירה ללשכתו והודיע לו כי יפעל להדיחו בכל דרך חוקית משום שאיבד את האמון בו. על רקע החלטת הרשות להפחית את תעריפי החשמל בשיעור של 10 עד 15 אחוז נימק לנדאו את החלטתו בכך ששפירה הטעה אותו לחשוב כי בכוונת הרשות להעלות את תעריפי החשמל. כמו כן טען לנדאו כי שפירה חרג מסמכותו כשמתח ביקורת פומבית על החלטת הממשלה בראיון עיתונאי וכי הוא מנהל את תפקידו בצורה כושלת.