משפחתו של מוני פנאן: "אין כסף לאכול - אנחנו על סף רעב"

בני משפחתו של מנהל מכבי ת"א לשעבר יוצאים לקרב על נכסיו: בעל דירה ברמת אביב, ששייכת לפאנן אך רשומה על שמו, הודיע על כוונתו למכור את המקום ■ אלמנתו של מוני מנסה להיאחז במה שנשאר מעיזבונו

יותר מארבעה חודשים לאחר שמוני פנאן שם קץ לחייו, נדמה כי הסוף לפרשת מותו של מנהל מכבי ת"א לשעבר עוד רחוק. בני משפחתו של פנאן מנסים להיאחז במה שנשאר מעיזבונו וטוענים: אין כסך לאכול, אנחנו על סף רעב.

המחלוקת הפעם היא על הדירה ברחוב אינשטיין ברמת אביב. מדובר אולי בנכס היחיד שהשאיר אחריו פנאן, אבל להפתעת המשפחה התברר שהדירה רשומה בכלל על שמו של יעקב ג'ייקוב אבניר, ישראלי שחי בארצות הברית כבר עשרות שנים.

אחרי שהודיע אבניר כי בכוונתו למכור את הדירה, ניסתה שרון, אלמנתו של פנאן, לדבר ללבו ולבקש ממנו שיכיר בכך שמוני רכש ממנו את הדירה, למרות שהעדיף מסיבות מס שזו לא תהיה רשומה על שמו.

"אתה רואה את המצב שלנו, שאין לנו מה לאכול, אתה ביום של השבעה אתה בא אלי, אומר לי 'את לא יכולה לגור בדירה הזאת', איך אתה עושה דבר כזה? אין לך קצת לב? נשמה?", הטיחה שרון באבניר במהלך שיחת טלפון שמובאת כאן לראשונה והוקלטה ימים ספורים לאחר שהשבעה.

גם לירון, בתו של פנאן הצטרפה למאבק. "אבא שלי עשה מה שהוא עשה, אני לא קשורה לעסקים שלו", היא מסבירה. "לאמא שלי מגיע חצי מהדירה לפי החוק ולי מגיע רבע ולרגב (הבן הנוסף) רבע... החוב שיש לאבא שלי זו לא בעיה של אמא שלי".

אבניר מצדו לא נשאר חייב ומספר על ההפסדים שצבר אף הוא בגלל פנאן. "אני נתתי למוני מאות אלפי דולרים", הוא גורס. "אני נתתי לו השנה 300 אלף דולר... הוא לקח 50 אלף מהבת שלי! עשרות אלפי חשבונות יש לי שקניתי לו דברים של מכבי תל אביב, שהוא לקח את הכסף למכבי ולא העביר לי עשרות אלפי דולרים".

לטענת המשפחה, כל עתידה הכלכלי תלוי בדירה הזו. אך מי יהיה זכאי להרוויח ממנה - בסוגייה הזו יידרש להכריע בית המשפט.