מתארגנת קבוצת רכישה למנצ'סטר יונייטד

קבוצת בנקאים אנגלית בראשות ג'ים אוניל, כלכלן ראשי בבנק ההשקעות גולדמן זאקס, וקית' האריס, יו"ר בנק ההשקעות סימור פירס, מנסה לגייס מיליארד ליש"ט למען המטרה ■ דובר משפחת גלייזר: "יונייטד לא למכירה"

קבוצת בנקאים וכלכלנים אנגלית, המורכבת מאוהדים של מנצ'סטר יונייטד, מעוניינת לרכוש את המועדון מידיהם של משפחת גלייזר האמריקנית. מי שמוביל את המהלך הוא ג'ים אוניל, כלכלן ראשי בבנק ההשקעות גולדמן זאקס ומי שנחשב לחבר של מאמן הקבוצה, אלכס פרגוסון.

דמות מוכרת נוספת שנכחה אתמול (ב') בפגישה בין הבנקאים, שמעוניינים לגייס כמיליארד ליש"ט על מנת לרכוש את אחזקותיה של אלופת אנגליה, הוא קית' האריס, יו"ר בנק ההשקעות האנגלי סימור פירס ומי שבעבר תיווך במכירה של מספר קבוצות פרמיירליג.

קבוצת הבנקאים, הקוראת לעצמה "רד נייטס" (האבירים האדומים), מתכננת להשתמש בקשריה הנרחבים ברחבי העולם על מנת לגייס את הסכומים הנדרשים לרכוש את המועדון. עם זאת, גורמים המעורים בפרטי הפגישה טענו בפני העיתונות האנגלית כי מדובר בשיחות ראשוניות בלבד, שלא ברור אם יצליחו להבשיל לכדי הצעה רצינית.

כך או כך, דובר מטעם משפחת גלייזר הצהיר כי אין לאמריקנים שום כוונה למכור את הקבוצה: "יונייטד לא למכירה". כזכור, בעלי היונייטד, שרכשו את המועדון ב-2005 למרות התנגדות גדולה מצד האוהדים, מתמודדים בתקופה האחרונה עם מחאה חריפה מצד האוהדים, בין היתר בשל החובות אליהם הכניסו את המועדון (716.5 מיליון ליש"ט על-פי הדו"חות המעודכנים ביותר). לאחרונה הנפיקה יונייטד בהצלחה אג"ח בשווי 500 מיליון ליש"ט, במטרה למחזר חלק ניכר מהחוב.