שנת שיא לסלקום: הרווח זינק ב-19.5%; מספר המנויים: 3.292 מיליון

סך ההכנסות ברבעון הרביעי עלה ב-4.3% ל-1.639 מיליארד שקל ■ הרווח הרבעוני עלה ב-11.5% ל-271 מיליון שקל ■ הכריזה על דיבידנד בסך 257 מיליון שקל ■ בסיום השנה כ-997 אלף ממנויי סלקום משתמשים בדור שלישי

חברת הסלולר סלקום מסכמת שנת שיא ומציגה את ההכנסות והרווחיות הגבוהות ביותר בשוק הסלולר הישראלי בשנת 2009, כאשר סך הכנסותיה גדל בשנה שחלפה ב-1% ל-6.483 מיליארד שקל, והרווח הנקי בניטרול השפעות חד-פעמיות זינק ב-19.5% ל-1.182 מיליארד שקל.

בשנה כולה גדלו ההכנסות מתוכן ושירותי ערך מוסף (כולל SMS) ב-30.9% והיוו 15.4% מסך ההכנסות משירותים, אשר גדלו בסך-הכל ב-1.1% ל-5.732 מיליארד שקל. בשנת 2009 גדל תזרים המזומנים הפנוי ב-24.7% והסתכם ב-1.518 מיליארד שקל.

סלקום הכריזה על חלוקת דיבידנד לרבעון הרביעי בסך של 2.6 שקל למניה, שהם כ-257 מיליון שקל - כ-95% מסך הרווח הנקי ברבעון הרביעי.

ברבעון הרביעי גדלו סך הכנסות החברה ב-4.3% ל-1.639 מיליארד שקל, כאשר סך ההכנסות משירותים גדל ב-1.5% והסתכם ב-1.446 מיליון שקל. החברה מדווחת כי ההכנסות מתוכן ושירותי ערך מוסף (כולל SMS) גדלו ב-26% והיוו 16.7% מסך ההכנסות משירותים. ה-EBITDA גדל ב-3.7% ל-610 מיליון שקל.

סלקום הציגה גידול של 7.4% ברווח התפעולי, שהסתכם ברבעון הרביעי ב-419 מיליון שקל, ובשורה התחתונה עלו רווחיה ב-11.5% והסתכמו ב-271 מיליון שקל.

ממשיכים לשדרג לדור השלישי

מצבת מנויי החברה גדלה במהלך השנה בכ-105 אלף מנויים, והיא עומדת נכון לסוף דצמבר על 3.292 מיליון מנויים, כאשר ברבעון הרביעי הצטרפו לחברה 33 אלף מנויים נטו, רובם מנויי Post-Paid.

לסלקום היו בסיום השנה כ-997 אלף מנויים המשתמשים בדור שלישי לאחר גידול נטו של 266 אלף מנויים בשנת 2009, שהם עלייה של כ-36%, כאשר מנויי הדור השלישי מהווים יותר מ-30% מסך כל מנויי החברה. ברבעון הרביעי של 2009 גדלה מצבת מנויי הדור השלישי בכ-56 אלף מנויים נטו.

מנכ"ל סלקום, עמוס שפירא, אמר עם פרסום הדו"חות כי "במהלך 2009 השגנו תוצאות שיא זו השנה השלישית ברציפות, כאשר הצגנו צמיחה בכל הפרמטרים הפיננסיים. בשנה זו חיזקנו את מעמדנו כמובילי שוק הסלולר בישראל והצגנו את הנתונים הגבוהים ביותר בהיסטוריה של החברה, כאשר המומנטום החיובי נמשך גם ברבעון הרביעי, בו הצגנו את התוצאות הטובות ביותר שלנו ברבעון רביעי שלנו אי-פעם".

שפירא הוסיף כי "גם השנה ההכנסות מתוכן ושירותי ערך מוסף המשיכו לצמוח במהירות והיוו את אחד ממנועי הצמיחה העקריים שלנו".

עם זאת, שפירא מדגיש כי "ההכנסה הממוצעת של החברה מכל מנוי ירדה ב-2009 ביותר מ-3% לעומת 2008, זאת בעוד שמספר דקות השימוש החודשי הממוצע גדלו בכ-1% - דבר המצביע על השחיקה המתמשכת בתעריפי זמן האוויר בשנת 2009 בשיעור של למעלה מ-4%".