מתחם מעוין שורק בראשל"צ: המינהל החל בשיווק 164 דונם

גזית גלוב ישראל מכרה מחצית משטחה במתחם לבנק הבינלאומי תמורת 36 מיליון שקל ■ החנות השנייה של רשת הריהוט השוודית איקאה תיפתח במתחם בשבוע הבא

מינהל מקרקעי ישראל החל בשיווק שטחים במתחם מעוין שורק בראשל"צ, בהיקף 164 דונם, שחלה עליהם תוכנית מאושרת המשנה את ייעודם מתעשייה למסחר ותעשייה, כך נודע ל"גלובס". החנות השנייה של רשת הריהוט השוודית איקאה תיפתח במתחם בשבוע הבא.

שטחו הכולל של מתחם מעוין שורק הוא 475 דונם, ומהם נשארו 164 דונם פנויים שהמינהל החל בשיווקם. אלה נחלקים לארבעה מגרשים ששטחם 39-42 דונם כל אחד. המכרזים שפורסמו צפויים להיסגר בחודש אפריל הקרוב ללא מחיר מינימום נקוב.

הוצאות הפיתוח הכוללות שיצטרכו הזוכים לשלם על כל ארבעת המגרשים הם 63.8 מיליון שקל. ל"גלובס" נודע כי על מגרשים אלה חלה תב"ע (תוכנית בניין עיר), שאושרה למתן תוקף רק לפני כחודשיים ושמשנה את ייעודם מתעשייה למסחר ותעשייה. מדובר באותה התב"ע שבמסגרתה התאפשרה התוכנית המצומצמת למתחם איקאה, שקובעת שבמתחם ניתן יהיה לעשות שימוש למסחר ולמקם מוקד אחד של מסחר מיוחד בהיקף 24 אלף מ"ר שלא ניתן לחלקו לכמה חנויות. הכוונה לאיקאה.

במסגרת המדיניות שמקדם ראש עיריית ראשל"צ דב צור, מתכוונת העירייה לפתח את תחום התעסוקה בשטח העיר ולהקים מתחמי עסקים איכותיים ויוקרתיים. בצד שטחי המסחר הגדולים הקיימים בעיר, פועל צור לפתח את מעוין שורק כמרכז עסקים מתקדם, נגיש ומרכזי.

חברת גזית גלוב ישראל, בניהול רונן אשכנזי, מכרה מחצית מהקרקע בת ה-37 דונם שהיא מחזיקה במתחם מעוין שורק לבנק הבינלאומי תמורת כ-36 מיליון שקל, לאחר שלא הצליחה לשנות את ייעודה מתעשייה למסחר. הבנק הבינלאומי יקים בקרקע זו מרכז ייעודי בן 10,000 מ"ר לחברת המחשוב שלו.

בפברואר 2006 זכתה אירוס הגלבוע במכרז המינהל לחכירת מתחם מעוין שורק לצורך הקמת סניף איקאה במגרש. למקום השני הגיעה גזית גלוב, שמיהרה לרכוש את השטח הסמוך.

בעקבות עתירות לביהמ"ש, הוחלט על ביטול המכרז, מה שהותיר את גזית גלוב עם מגרש בשטח 37 דונם שייעודו הוא לתעשייה. לכן, כנראה, החליטה החברה למכור מחצית משטחה.