ישראמקו הרוויחה 215 מיליון שקל; תוצאות הסקר ב"דניאל" - במאי

שותפות חיפושי הנפט אמנם לא רושמת עדיין הכנסות מהתגליות ב"תמר" ו"דלית", אך הראלי בבורסה תרם לעלייה בשווי ני"ע שהיא מחזיקה ■ בדו"חות נמצאים גם פרטים על אתרים "שמשון" ו"דניאל"

הכנסות מקידוח "תמר" אמנם עדיין אין ולא יהיו עד 2012, אך שותפות חיפושי הנפט ישראמקו בכל זאת הרוויחה כרבע מיליארד שקל בשנת 2009. הסיבה: עלייה בשווי ני"ע שהחזיקה החברה, כולל קבלת ריביות ודיבידנדים מאותן השקעות, וזאת בגין הראלי בבורסה בשנה החולפת.

ישראמקו הרוויחה 215.4 מיליון שקל בשנת 2009, כאשר מרביתו הגיע מהכנסות מימון בהיקף של 167 מיליון שקל. זאת, לעומת הפסד של 170 מיליון שקל ב-2008. הוצאות השותפות בביצוע חיפושי נפט וגז הסתכמו אשתקד ב-1.8 מיליון שקל, עלייה של 20% לעומת השנה הקודמת. עיקר ההוצאות היו בגין העבודות שבוצעו ב"תמר" ו"דלית".

הוצאות ההנהלה זינקו ב-110% ל-6.1 מיליון שקל, והן כללו דמי ניהול לשותף הכללי בסך של 1.8 מיליון שקל ואת חלקה של השותפות בהוצאות שכר הנהלת נובל אנרג'י, השותפה של ישראמקו ב"תמר" ו"דלית", בהיקף של 2.2 מיליון שקל.

בדו"חות השותפות נמסרו פרטים עדכניים באשר לקידוחים ולהיתרים בהם היא פעילה. ברישיון "שמשון", למשל, ששטחו כ-400 קמ"ר והוא ממוקם מול חוף אשקלון, הכינה ישראמקו תוכנית עבודה הכוללת פענוח סקרים סיסמים, קביעת מקום לקידוח ועוד. ישראמקו הייתה אמורה להתחיל בקידוח באתר בתחילת 2009, אך היא קיבלה הארכת הרישיון עד ליוני 2010, ועד אז היא אמורה להציג פרוספקט לקידוח.

באתר "דניאל", בו מחזיקה ישראמקו בהיתר מוקדם, ביצעה ישראמקו סקר סיסמי והיא מציינת כי תוצאותיו צפויות להתפרסם עד חודש מאי. בהיתר, המשתרע על שטח של 2,422 קמ"ר ונמצא גם הוא מול חופי אשקלון, בוצעו בעבר סקרים סיסמים דו-מימדיים ותלת-מימדיים, כאשר בדצמבר האחרון בוצע סקר תלת-מימדי נוסף בשטח של כ-200 קמ"ר ובעלות של 3 מיליון דולר, שתוצאותיו נמסרו לעיבוד ויתגלו במאי.