63% מהגולשות באינטרנט לא מוכנות להתנתק אפילו ליום אחד

‎עפ"י מחקר של מקאן-אריקסון, 75% מהנשים בישראל מעל גיל 18 גולשות ברשת ■ 75% גם החליטו לרכוש מוצר בעקבות המלצה באינטרנט ■ קרוב ל-80% מהנשים חברות ברשתות חברתיות

75% מהנשים בישראל מעל גיל 18 גולשות באינטרנט, כאשר כ-63% מהן לא מוכנות להתנתק מהאינטרנט אפילו ליום אחד - כך עולה ממחקר שביצע משרד הפרסום מקאן-אריקסון, בשיתוף עם 4 לקוחות: יוניליוור, תנובה, שירותי בריאות כללית ולוריאל, ואשר תוצאותיו נחשפו בכנס לקוחות שערך המשרד היום (ד'). עוד עולה מהנתונים כי 25% מהנשים מבקרות באינטרנט ממכשיר הסלולר.

על-פי המחקר, קרוב ל-80% מהנשים חברות ברשתות חברתיות וגולשות בפורומים, ו-73% מהן מתעדכנות במה שכתבו חבריהן, בהשוואה ל-53% בלבד בקרב הגברים. הגולשת הישראלית פעילה יותר גם במסנג'ר ובזירות המוזיקה והמשחקים בהשוואה לגברים.

האינטרנט שינה באופן משמעותי את הרגלי צריכת המדיה בקרב הנשים - 37% העידו כי משך זמן הצפייה שלהן בטלוויזיה ירד בעקבות הגלישה באינטרנט, ו-44% העידו כי הן צורכות את החדשות באינטרנט על חשבון קריאה בעיתונים.

על-פי הסקר, האינטרנט משפיע באופן ישיר ודרמטי על הרגלי הצריכה והחלטות הקנייה של נשים בישראל - 75% מהגולשות קיבלו החלטה על קניית מוצר בעקבות המלצה שקראו באינטרנט, כש-45% מהן ביצעו קנייה בפועל בעקבות חיפוש ברשת.

לדברי איריס בק, מנכ"לית מקאן-אריקסון, "נשים מוצאות באינטרנט את כל מה שהן מחפשות בחיים, אולם סקרים קודמים העידו כי חברות מסחריות עדיין נוטות להתעלם מכוח הקנייה שלהן".

6 עקרונות שיווקיים לנשים באינטרנט

* ידע הוא כוח - האינטרנט מהווה עבור הנשים מאגר ידע עצום ונגיש. מותגים צריכים להגדיל את האינפורמציה שהם מפיצים להן ברשת.

* לאישה פנים רבות - נשים אינן מהוות נישה שיווקית אחידה, ולכן יש לפעול במטרה לפנות לכל סוגי הנשים.

* הקשר הנשי - נשים משתפות הרבה יותר ובעלות פרספקטיבה קהילתית. חשוב לייצר עבורן זירות המתבססות על אוריינטציה שיווקית של "פה לאוזן".

* נשים מתייעצות - נכנסות לזירות חברתיות כדי לקבל המלצות על מוצרים ושירותים וסומכות על מידע שיווקי ומסחרי. יש להציע להן מידע בהתאם.

* נשים מחפשות איזון - 78% מהנשים סבורות כי האינטרנט מקצר להן זמנים ולא מבזבז זמן. משווקים צריכים לפתח שירותים שיפשטו את החיים של הנשים.

* אמהות 3.0 - נשים פעילות ברשת גם עם הילדים שלהן. למשווקים יש הזדמנות לספק מידע לימודי מהימן וליצור זירות לפעילות משותפת.