סניגורי אולמרט לפרקליטות: עו"ד קורב הוא לא האיש שיטיף על סגנון

הסניגורים, עוה"ד אלי זהר ונבות תל-צור, העבירו תשובה לפרקליט מחוז ירושלים, עו"ד אלי אברבנאל, המשמש כראש צוות התביעה בתיק אולמרט, בעקבות חילופי ההאשמות בין הצדדים סביב מסירת התמלילים

סניגוריו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ממשיכים לתקוף את צוות הפרקליטות, בעקבות הגשת תמלילי עדויותיו של אולמרט מהשנים 1989-1991 לבית המשפט המחוזי בשבוע שעבר, בפתיחת שלב ההוכחות במשפטו של אולמרט.

אמש (ג') העבירו הסניגורים, עוה"ד אלי זהר ונבות תל-צור, תשובה לפרקליט מחוז ירושלים, עו"ד אלי אברבנאל, המשמש כראש צוות התביעה בתיק אולמרט, בעקבות חילופי ההאשמות בין הצדדים סביב מסירת התמלילים.

בין היתר כתבו הסניגורים: "לא נראה לנו כי האיש המתאים להטיף לנו על סגנון ועל דרך התבטאות הוא דווקא עו"ד אורי קורב", ברומזם להסתבכותו של קורב מפרקליטות מחוז ירושלים, שהוקלט כשהוא משתלח בשופטים.

הסניגורים התייחסו למכתב התשובה שהעביר להם אתמול עו"ד קורב, ששב לפעילות בתיק אולמרט למעט הופעה בבית המשפט, ובו נכתב: "לא היה מקום לדברים שנרשמו בשולי מכתבכם, כיוון שהנושא עלה כבר ביום הדיון... צר לנו גם על הסגנון שאתם נוקטים ועל העובדה שאתם מוצאים לנכון להעביר הודעות מכפישות לתקשורת, בטרם קיבלתם מענה".

על כך השיבו זהר ותל-צור לאברבנאל: "תמוה הדבר שדווקא עו"ד קורב, שלא נכח בדיון, נטל על עצמו לשחזר את השתלשלות העניינים שהתרחשה באולם בית המשפט באותו יום, בנושא הגשת הודעותיו של אולמרט".

לגופם של דברים טוענים זהר ותל-צור כי מעולם לא נתנו את הסכמתם לכך שהפרקליטות תגיש לבית המשפט את תמלילי חקירותיו של אולמרט מלפני 19-21 שנה, בעת שנחקר במשטרה בפרשת חשבוניות הליכוד, שממנה זוכה בסופו של דבר. בפרקליטות טוענים, עם זאת, כי שמו של חוקר המשטרה שגבה את העדויות הללו נכלל ברשימת עדי התביעה, וכי התמלילים עצמם הועברו לסניגורים במסגרת כלל חומרי החקירה שעמדו לרשותם עם הגשת כתב האישום.

אתמול הושלמה הקלדת פרוטוקול הדיון שהתקיים במחוזי בשבוע שעבר. מפרוטוקול הדיון, המחזיק 120 עמודים, עולה כי בסופו אמר התובע אברבנאל לשופטים: "יש לנו כאן הודעות נאשמים להגיש", ואז הוסיף: "יש לנו בהסכמה את הודעות הנאשמים וגם רשימה יפה (של המסמכים, י"י), ואין צורך בהתעסקות רבה". מדברים אלה עולה כי הפרקליטות אכן הציגה בבית המשפט עמדה שלפיה כלל המסמכים, כולל עדויותיו ההיסטוריות של אולמרט, מוגשים בהסכמת שני הצדדים.