בעלי האג"ח של אינטרקיור הגישו הצעה להסדר חוב

החברה עדיין לא הגיבה על הצעת מחזיקי האג"ח, המחייבת את בעלי המניות להכניס כסף חדש לחברה

מניית חברת אינטרקיור, המשווקת מכשיר רפואי בלתי פולשני להורדת לחץ דם, עלתה אתמול ב-5.5%, ואג"ח א' של החברה עלתה ב-1%. הרקע לעליות, כפי שנודע ל"גלובס", הוא התקדמות לקראת הסדר עם בעלי האג"ח של החברה. היום ירדה מניית אינטרקיור ב-0.8% לשווי חברה של 12.9 מיליון שקל, והאג"ח הוסיפו 6%.

בדצמבר האחרון ביקשה החברה מבעלי האג"ח דחייה של שלושה תשלומי ריבית, בהיקף 1.4 מיליון שקל כל אחד (את הראשון מביניהם הייתה אמורה לשלם ב-31 בינואר). החוב הכולל של סדרה א' עומד על 41 מיליון שקל.

בעלי אג"ח א' הציעו בימים האחרונים לחברה הסדר התלוי גם בבעלי אג"ח ב', שהינם גם בעלי מניות גדולים באינטרקיור - היו"ר דניאל פלוטקין (2.47% בחברה), המייסד והמדען הראשי ד"ר בני גביש (13%), יעקב שחר (14.2%) וקבוצת מדיקה (14.8%).

בעלי אג"ח ב' יקבלו השליטה

על פי ההסדר, בעלי אג"ח ב' יזרימו לחברה הון בהיקף שלא נקבע עדיין, המוערך בכמה מיליוני שקלים אך יספיק למימוש התוכנית העסקית לשנה הקרובה, אשר אמורה לדברי החברה להוביל למעבר לרווחיות תפעולית. בעקבות זאת, הם יהפכו לבעלי השליטה בחברה. במקביל, יקצו מחזיקי אג"ח ב' מניות מחלקם לבעלי אג"ח א', בתמורה לדחיית תשלומי הריבית. החברה ובעלי אג"ח ב' עדיין לא השיבו להצעה.

מכירות חברת אינטרקיור ירדו משמעותית בשנה האחרונה, בשל המשבר הכלכלי. המוצר שלה להורדת לחץ דם משווק ישירות לצרכן הסופי, ולכן הושפע במיוחד מן המשבר. החברה מתכננת בתקופה הקרובה להמשיך להרחיב את ערוצי השיווק הקיימים שלה, וכן להגביר את פעילותה להשגת שיפוי ביטוחי למוצר שלה ולשיווקו באמצעות המערכת הרפואית.