חזי בצלאל רוכש את חברת אקספון 018 ב-6.5 מיליון דולר

בצלאל, שלפני מספר חודשים התמודד גם במכרז על רכישת מירס, חתם דרך חברת מרתון טלקום שבבעלותו על הסכם עקרונות לרכישה, במטרה להפוך את אקספון למפעיל סלולר וירטואלי

איש העסקים חזי בצלאל רוכש את חברת 018 אקספון. לפני מספר חודשים התמודד בצלאל במכרז על רכישת מירס, וכבר אז ציין כי הוא מעוניין להמשיך ולבחון השקעות עסקיות נוספות כדי להשתלב בשוק התקשורת הישראלי, והיום חברת מרתון טלקום בבעלותו חתמה על הסכם עקרונות לרכישת אקספון.

בצלאל ירכוש את אקספון תמורת כ-6.5 מיליון דולר, בעיקר במטרה להפוך אותה לפלטפורמה להקמת פעילות סלולרית במודל של MVNO (מפעיל סלולרי וירטואלי). בצלאל כבר פנה לחלק מהחברות הסלולריות ובדק האם יסכימו לאפשר לו לקנות מהן זמן אוויר.

018 אקספון הינה אחת מ-4 ספקיות השיחות הבינלאומיות בישראל, אשר מספקת בין היתר גם שירותי קישוריות לאינטרנט ושירותי תקשורת משלימים. נתח השוק שלה בשוק התקשורת מוערך היום בכ-5%.

גלעד בר-לב, מנכ"ל חברת ההשקעות של הקבוצה, מסר היום (ה') כי "זוהי השקעה חשובה עם פוטנציאל גדול, ואנחנו נמצאים במגעים מתקדמים כדי להפוך למפעיל MVNO הראשון בישראל. שוק התקשורת בישראל הוא יעד אסטרטגי מבחינתנו, וחברת 018 היא בהחלט לא הרכישה האחרונה שנבצע".

חזי בצלאל פעל ב-30 השנים האחרונות ברחבי העולם בכלל ובאפריקה בפרט, בתחומי הבנקאות, התקשורת והאנרגיה. לאחרונה מכר את אחזקותיו ב'נייל בנק' לברקליס. בצלאל פועל היום להעברת מרכז כובד פעילות החברה מלונדון לישראל.