עזיבה ראשונה באוצר לאחר מינוי עודד שריג: אריק פרץ עוזב

מדובר במכה קשה לאוצר לאור כך שפרץ, סגן בכיר לממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, מרכז בשנים האחרונות שורה ארוכה של נושאים מרכזיים ביותר בסדר היום הרגולטורי

עזיבה ראשונה של בכיר באגף שוק ההון ביטוח וחיסכון באוצר, לאחר מינויו של עודד שריג לתפקיד המפקח. אריק פרץ, סגן בכיר לממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר הודיע היום על התפטרותו. מדובר במכה קשה לאוצר לאור כך שפרץ מרכז בשנים האחרונות שורה ארוכה של נושאים מרכזיים ביותר בסדר היום הרגולטורי. בכוונתו של פרץ להשתלב במגזר העסקי לאחר תקופת הצינון בה הוא מחויב. הוא מוערך מאוד בשוק ולפי ההערכות ימצא עצמו בעתיד בתפקיד בכיר בשוק הפיננסים. פרץ היה אחד משני המועמדים הפנימיים לתפקיד הממונה על שוק ההון, ולאחר ששריג מונה אופציית עזיבתו את האוצר עלתה על הפרק.

מהאוצר נמסר כי פרץ הודיע היום לסגן שר האוצר, ח"כ יצחק כהן, ולשריג על כוונתו לפרוש מהאגף בחודשים הקרובים. בארבע השנים האחרונות הוא היה אחראי על תחום הרגולציה, הרישוי והפיקוח על חברות הביטוח, קרנות הפנסיה וקופות הגמל ועל מחלקת שוק ההון באגף. סגן השר כהן הביע צער על עזיבתו של פרץ ואמר כי "פרץ הוא נכס לאגף שוק ההון ולמשרד האוצר, הוא מהווה דוגמא ומופת למינהל איכותי וערכי בשירות הציבורי בישראל". הממונה שריג הוסיף כי "אריק תשתית ארגונית מקצועית שתהווה בסיס להתמודדות האגף עם האתגרים העתידיים".

אריק פרץ מכהן מזה כארבע שנים כסגן בכיר לממונה על שוק ההון, במסגרת תפקידו ריכז את תחום הרגולציה, הרישוי והפיקוח על חברות הביטוח, קרנות הפנסיה וקופות הגמל ואת מחלקת שוק ההון באגף. רו"ח פרץ (36), הצטרף לאגף שוק ההון במשרד האוצר לפני כתשע שנים ושימש בתפקידים שונים, ביניהם, כמנהל מחלקת קופות גמל, מנהל מחלקת יציבות חברות הביטוח ועוד. בנוסף, משמש פרץ כדירקטור בבורסה. בין הנושאים שהוביל נציין את נושא ועדת חודק, חיזוק ההון של חברות הביטוח, שיפור המידע לציבור, תקנות השקעה ועוד.