חדשות 2 משיקה את ערוץ החדשות הראשון בישראל - באינטרנט

‎‎הערוץ ישודר באתרי האינטרנט של קשת ורשת במתכונת אולפן פתוח במשך רוב שעות היום ■ "גלובס" ייקח חלק באספקת תכנים כלכליים לערוץ‏‏

‎‎ערוץ החדשות הישראלי הראשון יעלה באינטרנט. היום (א') הודיעה חברת חדשות ערוץ 2 על הקמת ערוץ חדשות אינטרנטי, שישדר במהלך מרבית שעות היום. חברת-הבת של רשת וקשת הודיעה במסיבת עיתונאים שהתכנסה היום על שידור "אולפן פתוח" בכל יום החל מהשעה 9:00, באתרי האינטרנט של הזכייניות.

‏שידורי הערוץ ייפתחו מחר (ב') בבוקר מאולפן חדש שהוקם בנווה-אילן, כשבמוקד שידורי היום הראשון יהיו דיווחים מהוליווד על טקס פרסי האוסקר.

מדי יום יעבירו מגישי חדשות 2 בשעות היום את שידורי האולפן, תוך דגש על דיווח בשידור חי ממוקדי החדשות מהארץ ומהעולם.

כמו כן, מדי רבע שעה ישודרו מבזק חדשות, וכן ישולבו במיוחד לערוץ מבזקי ספורט, בידור, תחזית מזג-אוויר ומבזקי כלכלה בהם ייקח חלק גם עיתון "גלובס".

בשעות הערב יעביר הערוץ את תוכניות חדשות 2, את תוכניות האקטואליה "מה קורה" ו"אנשי היום", ואת מהדורת החדשות של ערוץ הכנסת.

‏את החדשות יגיש צוות המגישים הקבוע של חדשות 2: אלעד שמחיוף, ליאור פרידמן, דפנה ליאל, גדעון אוקו, תמי רשף ולילך סונין, אליהם יצטרפו גם דני דויטש, שיגיש מבזקי חדשות, ומבזקנית חדשית נוספת, טלי מץ.

הערוץ החדש ישים דגש נרחב על אינטראקטיביות עם הגולשים. הדבר ייעשה בשילוב פעילות חדשות 2 ברשתות החברתיות, ובהן עמוד האוהדים של חדשות 2 בפייסבוק.

לירן דן, סמנכ"ל המדיה האינטראקטיבית של חדשות 2, אמר היום כי לפי שעה ישודרו תכני הערוץ החדש ברציפות, ללא הפסקות פרסומות, אולם בהמשך יש כוונה לעשות זאת. לדבריו, בשנה האחרונה גדל מספר הגולשים באתר פי 2.5.

לדבריו, למרות שלחברת החדשות אין אתר אשר נמדד בסקרים השונים, כמות הכניסות לעמוד חברת החדשות באתרי הזכייניות מעמידה את האתר בין 3 האתרים הישראלים המובילים, על-פי נתוני Comscore.

"מכיוון שהפריים של האינטרנט הוא שעות הבוקר, חשבנו שזה מה שצריך לספק לגולשים", אמר מנכ"ל חדשות 2, אבי וייס, שהדגיש כי אין מקום להניח כי מדובר בתשתית להקמת ערוץ חדשות טלוויזיוני. לדבריו, בקרוב יפותחו תוכניות חדשות ייעודיות לאתר.

‏החוק הקיים בישראל מחייב הקמת ערוץ חדשות ייעודי טלוויזיוני. בשנת 2000 פרסמה מועצת הכבלים והלוויין מכרז לערוץ זה, אולם לאחר שהוחלט כי חברת חדשות ישראל (טי.אי.אן.סי) זכתה במכרז, הוא נשלל ממנה לאחר שלא החלה בשידורים בהתאם לרישיון. בימים אלה שוקדים במועצה על ניסוח מכרז חדש.

עם זאת, ההתפתחות הטכנולוגית הביאה לכך שהערוץ הראשון שהוקם נעשה דווקא בזירה האינטרנטית.

‏‏"ערוץ החדשות האינטרנטי יוצר רצף שידורים של חדשות 2 לאורך כל שעות היממה", אמר מנכ"ל חדשות 2, אבי וייס. "במהלך הזה אנו מרחיבים את שעות השידור של חדשות 2 בצורה משמעותית - תוספת של 9 שעות שידור חי של חדשות מהארץ ומהעולם. בערוץ החדשות ייקחו חלק כתבי ומגישי החברה, ותכניו יעמדו בסטנדרטים העיתונאיים שעליהם אנו מקפידים בכל תכני חברת החדשות".‏

‏דסק האינטרנט של חדשות 2 הוקם ביולי 2008. בשנה החולפת (פברואר 2009 מול פברואר 2010) גדל ב-170% (יותר מפי 2.5) מספר היוניקים הנחשפים לתכני חדשות 2 באינטרנט, ועל-פי נתוני ‏Comscore‏ הוא נמצא בין 3 אתרי החדשות המובילים בישראל.